رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری راننده ای خبر داد که نسبت به سرقت اینترنتی وجوه شرکت اقدام می کرد.

به گزارش افکارنیوز ، سرهنگ محمد مهدی کاکوان در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش زنی به نام «افسانه» با مراجعه به فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت اعلام کرد که مبلغ ۵۱ میلیون تومان از حسابش سرقت شده است.

وی با بیان اینکه این زن صاحب شرکت پیمانکاری بود که با شهرداری تهران فعالیت می کرد، گفت: ماموران پلیس در رصد پایانه های برداشت این حساب متوجه شدند که سارق یا سارقان احتمالی نسبت به خرید ارز و سکه اقدام کردند، اما سرنخی از ردپای این فرد یا افراد کشف نشد.

کاکوان با بیان اینکه ماموران در بازرسی سیستم رایانه این مدیر شرکت خدماتی دریافتند که تمامی مبالغ در یک ساعت خاص از داخل شرکت برداشت شده است، گفت: بررسی ها ادامه داشت تا اینکه ماموران دریافتند هنگامی که پول زیادی به حساب شرکت واریز می شود، سارق تنها ساعتی بعد اقدام به خالی کردن حساب می کند که بر همین اساس تحقیقات برای دستگیری این فرد آغاز شد.

رییس پلیس فتای پایتخت با بیان اینکه پس از واریز وجه به حساب شرکت، ماموران پلیس با کمین در اطراف محل، نسبت به شناسایی سارق یا سارقان احتمالی اقدام کردند، گفت: سرانجام پس از گذشت ساعتی، راننده شرکت در ساعت پایان کاری وارد شرکت شد و نسبت به سرقت وجوه اقدام کرد که ماموران این فرد ۵۳ ساله را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی از این راننده ۵۳ ساله که «حسین» نام دارد، مشخص شد که وی با در دست داشتن کلید شرکت و آشنایی با شیوه انتقال وجه و همچنین اطلاع از موجودی حساب شرکت، اقدام به سرقت می کرده است گفت: به روسای شرکت ها توصیه می شود تا تمامی جوانب احتیاط را رعایت کرده، چرا که لزومی ندارد راننده شرکت اطلاعی از موجودی و روش های دسترسی به حساب شرکت را داشته باشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات