رئیس انجمن سکته مغزی ایران با اشاره تعداد انگشت شمار مراکز درمان سکته مغزی در کشور، بر رعایت استانداردهای جهانی برای درمان بیماران سکته مغزی در این مراکز تاکید کرد.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر محمدرضا قینی اظهارداشت: تعداد مراکز درمان سکته مغزی در کلانشهرها و پایتخت نیز، به اندازه کافی نیست و متاسفانه این مراکز نسبت به استانداردهای جهانی، کمتر است و باید تعداد آنها را در سطح کشور افزایش دهیم.

وی با اعلام اینکه در پایتخت باید ۱۲ مرکز پیشرفته درمان سکته مغزی داشته باشیم، تاکید کرد: اگر مراکز درمان سکته مغزی در ایران راه اندازی شود، بار بزرگی از دوش بخشهای ویژه بیمارستانی برداشته می شود.

قینی در خصوص درمان بیماران سکته مغزی، گفت: درمانهایی داریم که جلوی پیشرفت سکته مغزی را می گیرد که گاهی اوقات برخی از اختلالات عصبی را تا حدی برگشت می دهیم. حال آن که در صورت دیگر بیمارانی که دچار سکته مغزی شده اند را باید از بروز سکته های بعدی نجات دهیم.

رئیس انجمن سکته مغزی ایران ادامه داد: وقتی شخصی سکته می کند نشان از اعلام تنگی رگهایش است، بنابراین امکان بروز سکته های بعدی نیز وجود دارد که به درمان آن پیشگیری ثانویه گفته می شود. در این راستا استفاده از داروهایی که زمینه های خطر نظیر دیابت، فشار خون، چاقی و… را کنترل می کند مورد استفاده قرار می گیرد.

قینی گفت: از آنجا که بروز سکته مغزی در کشور ما شیوع بالایی دارد و از طرف دیگر به عنوان یک مشکل عام محسوب می شود، از این رو کیفیت درمان باید با استفاده از سیستمهای جدید در تمام سطح کشور افزایش یابد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات