مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: آلودگی هوای استان اصفهان به حد هشدار رسیده و سه پایگاه اورژانس سلامت در سطح شهر مستقر شده اند.

به گزارش افکارنیوز ، غفور راستین در اصفهان آلودگی هوا را هشدار دهنده دانست و اظهار کرد: هوای استان اصفهان به حدی هشدار دهنده بوده که در این زمینه سه پایگاه اورژانس در سطح شهر مستقر کرده ایم.

وی در ادامه افزود: این پایگاه ها در فلکه دروازه شیراز، میدان بزرگمهر و میدان انقلاب مستقر و در این پایگاه ها دو کارشناس تکنسین فوریت های پزشکی در حال انجام وظیفه هستند.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان توصیه های بهداشتی را ضروری دانست و عنوان کرد: مردم باید بدانند از انجام هرگونه فعالیت های بدنی در هوای آزاد به خصوص از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ظهر جدا خودداری کنند.

وی ادامه داد: افرادی که دارای سابقه بیماری های تنفسی از جمله آسم، برونشیت، آمفیزیم، تنگی نفس هستند از حضور در هوای آزاد جدا خودداری کنند.

راستین مصرف مواد غذایی از جمله آنتی اکسیدان ها را در این روزها ضروری دانست و گفت: مصرف آنتی اکسیدان ها از جمله کلم بروکلی، انار، هویج و سبزیجات تازه در این روزها ضروری است.

وی در مورد مادران باردار و کودکان زیر ۱۲سال و بیماران قلبی و عروقی تاکید کرد: در شرایط آلودگی شدید هوا از حضور اطفال، نوزاد، افراد سالمند، مادران باردار و همچنین بیماران قلبی و عروقی و ریوی در فضای باز به خصوص مسیرهای اصلی و پر رفت و آمد شهر جدا خودداری کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات