یک روانشناس گفت: ازدواج زود هنگام دختران به نوعی احساسات و هیجانات دوران نوجوانی است.

به گزارش افکارنیوز ، نوابی نژاد با بیان اینکه ازدواج دختران در سنین پایین مشکلات و آثار سویی به همراه دارد، اظهار داشت: دختران نوجوان هنوز توانایی ها و احساسات خود را به طور کامل و کافی نمی شناسند و غرق در هیجانات سن بلوغ هستند از این رو ازدواج در این سنین احساسات نوجوانی آنها را نابود می کند.

این استاد دانشگاه افزود: ازدواج زود هنگام دختران غالبا برای آنها شادی آفرین نخواهد بود و در این ازدواج ها افراد دقیقا نمی دانند به دنبال چه هدفی در زندگی مشترک هستند، بنابراین از ازدواج و لذت های شیرین زندگی، چیزی جز ناسازگاری و ناکامی برای آنها باقی نخواهد ماند.

رئیس انجمن مشاوره ایران با عنوان اینکه مهمترین آسیب ازدواج زود هنگام دختران، طلاق است اظهار کرد: ازدواج دختران در سنین نوجوانی که عموما در برخی فرهنگ های عشیره ایی و طایفه ایی رواج دارد، آفت هایی را پدید می آورد که منجر به طلاق زود هنگام می شود، چرا که دختران نوجوان هنوز درک درست و منطقی از زندگی مشترک و روابط زناشویی ندارند و حاصل این نوع ازدواج ها منفی به نظر می رسد.

وی افزود: این دختران هرگز آماده پذیرش مسئولیت های سنگین تشکیل خانواده و روابط زناشویی را ندارند و سرنوشتی تلخ در انتظار آنها است، چرا که از زندگی مشترک خود راضی نیستند و قادر نخواهند بود کانون خانواده ی نوپای خود را گرم نگه دارند.

نوابی نژاد در ادامه با اشاره به اینکه مشاورین ازدواج و رسانه ها نقش بسزایی در آسیب شناسی ازدواج زود هنگام دختران دارند، عنوان کرد: شناساندن پیامدهای این نوع ازدواج هشداری جدی برای دخترانی خواهد بود که در سنین پایین ازدواج می کنند.

وی همچنین اضافه کرد: دختران پس از ۱۸ سالگی و با رسیدن به یک بلوغ فکری مناسب آماده پذیرش مسئولیت های زندگی مشترک هستند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات