درگیری های بین فرزندان در سنین کودکی ونوجوانی امری است طبیعی که برخورد و دخالت مناسب والدین در این خصوص از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش افکارنیوز ، محمد حسین سلطان زاده مدرس دانشگاه گفت: رقابت، حسادت و درگیری های بین فرزندان از شایع ترین مشکلات والدین محسوب می شود و آنها را بیشتر از هر کس دچار نگرانی می کند.

وی ادامه داد: اگر چه عده ای که در این مواقع فرزندان را به حال خود رها کرده و درگیریهای آنها دخالت نکنید اما این مسئله می تواند در آینده موجب رنجش وکینه فرزندان نسبت به هم شود.

سلطان زاده تصریح کرد: والدین می بایست عدالت لازم را در میان فرزندانشان رعایت کرده و از قضاوت غیر منصفانه میان آنها پرهیز کنند و قانونی در خانواده وضع نمانید که در آن خشونت از هر نوع نسبت به یکدیگر را منع کند.

وی افزود: کودکانی که در داخل خانه با هم مشکل دارند نسبت به هم خشمگین هستند در محیط خارج از خانواده به شدت از همدیگر حمایت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: از لقب دادن به کودکانتان پرهیز نمایید، حتی اگر از القاب خوبی مانند هنرمند و یا ورزشکار استفاده می کنید چرا که این امر ممکن است موجب حسادت فرزند دیگر شده و کودک را برای خبط آن لقب دچار اضطراب و نگرانی نماید.

سلطان زاده در خاتمه اظهار داشت: به خبرچینی فرزندانتان پاداش ندهید و با عدالت منصفانه بین آنها صمیمیت را میانشان افزایش دهید تا از بروز مشکلاتی که ممکن است در آینده به جود آید جلوگیری نمایید.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات