وزیر آموزش و پرورش گفت: به زودی بخشنامه هر مدرسه یک کلاس سوادآموزی به مدارس ابلاغ می شود چرا که استفاده از ظرفیت مدرسه بهترین راه حل برای فعالیت های سوادآموزی است.

به گزارش افکارنیوز ، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در نشست با کارشناسان نهضت سوادآموزی اظهار داشت: آموزش و پرورش باید بیش از پیش به فعالیت های سواد آموزی کمک کرده و آن ها را تقویت کند و بر استفاده از ظرفیت های مدارس در باسواد کردن اولیای دانش آموزان تأکید کرد.

وزیر آموزش و پرورش با استقبال از پیشنهاد «هر مدرسه یک کلاس سوادآموزی» این پیشنهاد را ارزنده خواند و اعلام کرد: به زودی بخشنامه ای در این زمینه به استان ها ابلاغ خواهد شد و از مسئولان نهضت سواد آموزی نیز خواست که متعاقب آن بخشنامه ای نیز از طرف نهضت سواد آموزی صادر و به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ و مراتب را پیگیری کنند.

فانی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت مدرسه بهترین راه حل برای فعالیت های سواد آموزی دانسته و استفاده از تجارب و تخصص های دیگر به ویژه حضور در اجلاس و سمینارهای بین المللی را ضروری دانست.

وی اظهار کرد: توجه به قشر جوان در گروه سنی ۱۹-۱۰ را از اولویت های برنامه های سواد آموزی دانسته تا بی سوادی در این گروه سنی وجود نداشته باشد. همچنین ارتباط نهضت سواد آموزی باید با سازمان ها و وزارتخانه های دیگر به ویژه وزارت کار و کشاورزی بیش تر شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای تکمیل آمار و بانک اطلاعات اسمی بی سوادان آمادگی داریم و همه بخش های وزارتخانه موظف به همکاری هستند، برای معلمانی که با سوادآموزی همکاری داشته باشند امتیازی را در نظر می گیریم و با جایگزین کردن نیروها و کارشناسان آموزش و پرورش، مشکل کمبود نیرو را مرتفع خواهیم کرد.

فانی بازگشت به بی سوادی را بحث جدی دانست و گفت: اگر لازم است با انتشار یک ویژه نامه یا هفته نامه باید جلوی آن گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان صحبت های خود اظهار کرد: مقام معظم رهبری به دفعات درباره سواد آموزی تذکر داده اند و شأن ایشان اجل از این است که یک مساله را چند بار تذکر دهند و باید به فرمایشات ایشان توجه جدی و کاربردی صورت گیرد.

وی افزود: باید مطالعه و بررسی شود که چگونه می توان از تمام ظرفیت، پتانسیل، تخصص و فضای آموزشی در آموزش و پرورش به ویژه ۱۰۵ هزار مدرسه موجود در کشور استفاده کرد و تأکید کرد: تمام آموزش و پرورش در اختیار نهضت سواد آموزی کشور است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات