مدیر گروه فرهنگی- هنری امام هادی (ع) شیراز گفت: به مناسبت فرارسیدن سالگرد رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) ۷۲ تن آش صلواتی از محل کمک های مردمی و نیات خیران در شیراز طبخ می شود.

به گزارش افکارنیوز ، «محمد اسدی» افزود: طبخ این میزان آش به شکل صلواتی، در جهان اسلام بی سابقه است.

وی با اشاره به همکاری بالغ بر ۶۰۰ نفر از دوست داران اهل بیت (ع) در طبخ این آش، گفت: کار طبخ از صبح روز ۲۷ صفر، در محل پارک خلدبرین، آغاز می شود و توزیع آش طبخ شده، در ساعت های اولیه بامداد روز ۲۸ صفر، بلافاصله پس از پایان کار پخت، آغاز می شود.

اسدی افزود: هم اکنون این تعداد در حال فراهم کردن تدارکات پخش این آش هستند و به یاری خدا ۵ صبح روز ۲۸ صفر مصادف با رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) توزیع می شود.

وی با یادآوری اینکه همه ی هزینه های این آش از محل کمک های مردمی و نیات خیران تأمین شده است، گفت: تاکنون ۸۹ میلیون تومان صرف طبخ این آش شده است که میزان کمک های مردمی تا تاریخ ۶ دی ماه مبلغ ۵.۱۲ میلیون تومان بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کسانی که تمایل دارند که در طبخ این آش سهیم باشند می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب ۳۷۲۴۴۷۵ بانک رفاه کارگران واریز کنند.

وی گفت: پارسال حدود ۱۲ هزار نفر از این آش بهره مند شدند و پیش بینی می شود این میزان امسال به ۳۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

اسدی درخصوص ثبت ملی این اقدام خیریه، خاطرنشان کرد: پارسال مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس قول مساعد برای ثبت این اقدام داد اما متأسفانه تاکنون اقدامی در این زمینه نشده است البته مسئولان کتاب ثبت رکوردهای جهانی (گینس) نیز جهت ثبت این اقدام و سفر به ایران هزینه ای قریب ۲۵ میلیون تومان درخواست کرده بودند که فراهم کردن این هزینه میسر نشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات