نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با اشاره به روند درمان دانش آموزان شین آباد گفت: عمل جراحی یکی از دانش آموزان انجام شده است و عمل جراحی دو دانش آموز دیگر نیز به زودی انجام می شود.

به گزارش افکارنیوز ، رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر در مجلس در تشریح روند درمان دانش آموزان شین آبادی اظهار داشت: چند روز گذشته رئیس دفتر رئیس جمهور با خانواده دانش آموزان شین آباد دیدار کرد و قرار شد تا اعتبار قابل قبولی برای درمان آنها واریز شود.

وی افزود: عمل جراحی یکی از دانش آموزان انجام شده است و عمل جراحی دو دانش آموز دیگر نیز به زودی انجام می شود البته باید توجه داشت که عمل جراحی این دانش آموزان زمان زیادی را نیاز دارد و طبق پروتکل درمانی دولت موظف است تا طی ۵ سال سالانه یک ملیارد تومان به حساب بیمارستان برای جراحی این دانش آموزان واریز کند.

خضری با اشاره به اینکه برقرای مستمری برای این دانش آموزان از درخواست های مهم ماست، گفت: همچنین طبق مکاتبه با دولت قرار شد تا مساعدت مالی به خانواده این دانش آموزان صورت گیرد.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته حدود ۶۰ میلیون تومان و امسال نیز ۷۰ میلیون تومان به دانش آموزان شین آبادی برای بیمه عمر پرداخت شده است همچنین تاکنون بین ۶ تا ۷ میلیون تومان دیه به این افراد پرداخت شده ودیه کامل دو دانش آموزی که فوت شده اند نیز پرداخت شد.

خضری یادآور شد: بر اساس مصوبه هیئت دولت درمان دانش آموزان شین آبادی تا آخر عمر برعهده دولت است از ۲۶ دانش آموز مصدوم در حادثه آتش سوزی در شین آباد حدود ۱۲ نفر نیاز به جراحی های متعدد دارند از این رو دولت باید برنامه ریزی مناسبی را برای حمایت از این افراد انجام دهد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات