امروزه اینترنت نقش مهمی در زندگی تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان پیدا کرده و به همان اندازه نیز حفظ امنیت حریم شخصی در این فضا افزایش یافته است، اما چگونه باید از حریم خصوصی در اینترنت محافظت کرد؟

به گزارش افکارنیوز ، تعیین رمزعبور مناسب برای کامپیوتر، اسمارت فون، تبلت و… امری بسیار مهم است و با توجه به اینکه این لوازم از وسایل شخصی به شمار می روند بسیاری از کاربران با تکیه بر این موضوع، تنظیمات مربوط به ایمیل و حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی را روی این دستگاه ها طوری تنظیم می کنند که به محض روشن شدن و اتصال به اینترنت وارد این حساب ها شوند.

این موضوع گرچه سبب سهولت افراد در چک کردن سریع رایانامه ها و… شده است اما می تواند صدمات جبران ناپذیری را به کاربر وارد کند چراکه با یک حواس پرتی نابه جا و جا گذاشتن این وسایل یا گم کردنشان، فرد سوءاستفاده گر می تواند به همه اطلاعات شخصی و حساب های کاربری آنان دسترسی پیدا کند.

همچنین با توجه به اینکه دسترسی به ایمیل ها با این شیوه بسیار راحت و سهل است دیگر نیاز نیست که برای ورود به سیستم فرد سوءاستفاده کننده حتما یک غریبه یا هکر باشد و یکی از همکلاسی های دانشگاه یا دوستان نیز می توانند به راحتی از عکس ها و فایل های شخصی موجود در سیستم استفاده نابه جا کنند.

برای جلوگیری از اینگونه مشکلات، باید کاربران یک رمزعبور مناسب برای کامپیوتر، تبلت و گوشی تلفن همراه خود تعیین کنند و توصیه می شود که این رمزعبور ترکیبی از اعداد، حروف باشد.

همچنین استفاده از از کلمات و نام های رایج و قابل حدس مانند تاریخ تولد و… از رمزهاییست که به سرعت قابل شناسایی است و خیلی راحت امنیت کاربران را به خطر می اندازد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات