شهردار تهران در دیدار با شهردار بغداد گفت: ظرفیت های مناسبی برای همکاری های مشترک میان تهران و بغداد وجود دارد.

به گزارش افکارنیوز ، نعیم الکعبی شهردار بغداد که به همراه هیئتی بلند پایه و شهردار شهر کاظمین به تهران سفر کرده است صبح امروز با دکتر قالیباف شهردار تهران دیدار کرد. محمدباقر قالیباف شهردار تهران در این دیدار طی سخنانی با اشاره به وجوه اشتراک فراوان میان جمهوری اسلامی ایران و عراق، گفت: دو کشور همسایه از جهت فرهنگی، دینی و سوابق تمدنی اشتراکات و ارتباطات نزدیک و بسیار عمیقی با یکدیگر دارند؛ مخصوصا آنکه مردم در طول این سال ها و پس از دوران سخت مبارزه توانستند یک دولت مردمی و انقلابی را به دست بیاورند.

وی ضمن ابراز امیدواری برای گسترش همکاری های مشترک میان تهران و بغداد در ابعاد مختلف، تاکید کرد: با وجود تمامی مشکلات پیش رو باید با وحدت رویه برای توسعه شهرها و خدمت به مردم تلاش کنیم و هیچ چیز نمی تواند مانع این خدمت شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: امروز شهر تهران از امکان و توان فنی، اقتصادی، خدماتی و عمرانی عظیمی برخوردار است و ظرفیت های مناسبی برای همکاری های مشترک میان تهران و بغداد در حوزه های محیط زیست، فضای سبز، خدمات شهری، ترافیک، اجرای پروژه های عمرانی و غیره وجود دارد.

همچنین در این دیدار نعیم الکعبی ابراز امیدواری کرد که دیدارها با مقامات و هیئت های کارشناسی ایرانی و بازدید از پروژه های شهری شهرداری تهران برای توسعه همکاری های بین میان دو شهر تهران و بغداد موثر باشد.

وی با اشاره به پیوندها و اشتراکات فرهنگی، دینی و نژادی میان شهرهای تهران و بغداد، بر ضرورت افزایش همه جانبه روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میان دو شهر تاکید کرد.

شهردار بغداد خاطر نشان ساخت: شرکت های ایرانی از توانمندی ها و ظرفیت های بسیار زیادی برخوردار هستند که توانایی رقابت با بسیاری از شرکت های خارجی را دارند؛ از این رو در شهرداری بغداد آمادگی کاملی برای استفاده ازتجارب و ظرفیت های شرکت های ایرانی در جهت بهبود وضعیت عمران و آبادانی شهر بغداد وجود دارد.

وی همچنین خواستار انتقال تجربیات شهرداری تهران به منظور تحقق درآمد پایدار شهری شد و از شهرداری تهران دعوت کرد تا در اجرای پروژه های بزرگ شهر بغداد همچون ساخت مترو و قطار سریع، روگذرها و اتوبان های شهری، مسیرهای کمربندی و غیره حضور پیدا کند.

در پایان این دیدار دو طرف خواستار تشکیل گروه های کارشناسی رسمی و پیداکردن راهکارهای اجرایی به منظور پیاده سازی تفاهم نامه مشترک تهران وبغداد شدند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات