یک کارشناس علوم تربیتی، گفت: متاسفانه برخی زنان نقش اولیه خود را گم کرده‎ و از ظرافت زنانه دور شده‎اند که این امر به جایگاه مادری این افراد لطمه وارد می کند.

به گزارش افکارنیوز ، رقیه امیرخانی با اشاره به اشتغال زنان، تصریح کرد: در ایران درباره انواع مشارکت بانوان از جمله فعالیت های سیاسی و اجتماعی و خیرخواهانه هیچ گونه ممانعتی وجود ندارد، زیرا زنان نیمی از جمعیت جامعه را به خود اختصاص داده‎اند و این قشر باید در جامعه حضور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در اشتغال زنان سه اصل وجود دارد و نباید این موارد را نادیده گرفت که عبارتند از رعایت اصل کار در خانه و توجه به کانون خانواده و نقش همسری و این سه اصل نباید در کنار اشتغال زنان تحت الشعاع قرار گیرد.

امیرخانی عنوان کرد: زنان شاغل باید بدانند که اشتغال آن‎ها نباید به وظایف اصلی آن‎ها که مهم ترین آن‎ وظیفه مادری است، لطمه وارد کند.

این فعال حوزه بسیج جامعه زنان استان زنجان، ادامه داد: برخی از زنان شاغل باید در کنار شغل به وظایف مادری خود نیز بسیار توجه داشته باشند. در واقع حضور کمی مادران در خانه زیاد مهم نیست، بلکه حضور کیفی آن‎ها در کنار فرزندان مثمرثمر است.

وی با اشاره به جایگاه فعلی زنان در جامعه ایران، خاطرنشان کرد: متاسفانه جایگاه زن در جامعه امروز گم شده است و در واقع زنان بیشترعلاقه به مشاغل مردانه دارند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات