رییس سازمان انتقال خون ایران با اشاره به انجام تمام تست های اجباری پایش و سنجش سلامت خون در آزمایشگاه های متعلق به این سازمان گفت: با حرکت به سمت گسترش آزمایشگاه های تخصصی، فعالیت بخش های آزمایشگاهی پایگاه های انتقال خون محدود شده است.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر علی اکبر پورفتح اله درباره وضعیت آزمایشگاه های انتقال خون توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: در سال های اخیر فعالیت بخش های آزمایشگاهی پایگاه های انتقال خون محدود شده است، زیرا به علت جهت گیری و حرکت به سمت ارتقای علم و استفاده از آخرین تکنولوژی های روز، شاهد گسترش آزمایشگاه های تخصصی در انتقال خون بوده ایم.

وی افزود: در این صورت آزمایشگاه های مرجع با قدرت، امکانات و نظم بالایی امور مربوط به بررسی نمونه های خون را انجام می دهند.

به گفته پورفتح اله، امروز کامل ترین و مجهزترین سیستم ها به منظور غربالگری خون، فرآورده ها و آزمایش های مرتبط با فرآورده های خونی متعلق به سازمان انتقال خون ایران است.

رییس سازمان انتقال خون ایران به انجام تست های اجباری تشخیص منشا بیماری هایی چون اچ. آی. وی ، سیفلیس، هپاتیت بی و سی اشاره کرد و گفت: این تست های اجباری در آزمایشگاه های انتقال خون انجام می شوند و در این زمینه از پیشروترین سازمان ها هستیم.

پورفتح اله افزود: یک شبکه به هم پیوسته آزمایشگاهی بر روی سالانه بیش از دو میلیون کیسه خون آزمایشگاه های لازم را انجام می دهد که همگی هم قابل تکرار هستند. همچنین در زمینه مباحث دیگر مرتبط با انتقال خون چون پیوند و اچ ال ای، انعقاد، سرولوژی و بانک خون بند ناف هم صاحب آزمایشگاه های مرجع هستیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات