مدیرکل اعتباربخشی و نظارت بر درمان وزارت بهداشت، با اشاره به اینکه بیماری های کلیوی در حال افزایش است، گفت: تکمیل هر چه سریع تر پروژه آموزشی، پیشگیری و تحقیقاتی انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان در کاهش بیماری های کلیوی، ضروری است.

به گزارش افکارنیوز ، دکتر سجاد رضوی در بازدید از پروژه در حال ساخت انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، اظهار کرد: پروژه انجمن کلیوی زنجان برای اولین بار در کشور با هدف آموزش، پیشگیری و تحقیقاتی ساخته می شود.

وی ادامه داد: حمایت خیرین شهر شور و شعور حسینی که پیشگام در امور خیر هستند، ساخت این پروژه را سرعت داده است.

مدیرکل اعتباربخشی و نظارت بر درمان وزارت بهداشت، تاکید کرد: وزارت بهداشت، حمایت های خوبی از این پروژه می کند و در تجهیز درمانی آن در ارتباط با دیالیز بیماران، گام برمی دارد.

محمدرضا طهماسبی مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان نیز در این بازدید، گفت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان در حال ساخت پروژه تخصصی آموزشی، پیشگیری و تحقیقاتی است که منطقه شمال غرب کشور را تحت پوشش قرار می دهد.

وی افزود: این پروژه در پنج طبقه و در زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات به عمل آمده، اکثر بیماران کلیوی به علت ناآشنایی به علایم و نشانه های اولیه بیماری کلیه و عدم درمان به موقع، گرفتار زندگی مشقت بار ماشینی دیالیز همراه با بحران های غیرقابل جبران درمانی، اقتصادی و اجتماعی هستند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، یادآور شد: مبلغ ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تکمیل و تجهیز اداری، آموزشی و تحقیقاتی این پروژه لازم است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات