وزیر آموزش و پرورش، پراکندگی مراکز تصمیم گیری را باعث هدر رفت سالانه یک هزار میلیارد تومان اعتبار آموزش و پرورش دانست.

به گزارش افکارنیوز ، علی اصغر فانی در مراسم معارفه رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزود: نیروی انسانی عامل اصلی توسعه پایدار در کشور است و دنیا این مهم را پذیرفته است که عامل توسعه، سرمایه انسانی است و آموزش و پرورش زیرساخت سرمایه انسانی را فراهم می کند.

وی اضافه کرد: بچه هایی که امروز در مدارس، درس می خوانند، در آینده نیروی انسانی کشور را تشکیل می دهند، بنابراین نقش معلم در تربیت نیروی انسانی، نقشی تاثیرگذار و ممتاز است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تصریح کرد: اگر به دنبال تحول هستیم، باید به نیروی انسانی، توجه خاص داشته باشیم.

وی با اشاره به اظهار ناخرسندی مقام معظم رهبری از میزان پیشرفت تحول در آموزش و پرورش در سال های گذشته تصریح کرد: علت اصلی این تاخیر آن است که به مهمترین بخش تحول، یعنی تحول در نیروی انسانی توجه کافی مبذول نشده است.

فانی با انتقاد از تفکیک مراکز آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی تصریح کرد: نتیجه این پراکندگی کمبود قریب ۵۰ هزار معلم و ۵۸ هزار نیروی مازاد است که سالانه یک هزار میلیارد تومان اعتبار را هدر می دهد. لذا تصمیم بر این شد که این دو مرکز ادغام و مدیریت آن را به دکتر خسرو نظری بسپاریم که تخصص ایشان است و مدیریت استراتژیک و نگاه کلان به آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: تفکیک بخش های مختلف تصمیم گیری به صلاح دستگاه نبوده و بنا داریم این مرکز که ظرفیت معاونت را دارد تقویت کنیم تا محلی برای تجمیع و تلفیق برنامه ها باشد.

وزیر آموزش و پرورش وجود دو سیاست مهم اعلام شده یعنی ساماندهی نیروی انسانی و بهبود مدیریت آموزشگاهی در این مرکز را دلیل بر اهمیت ویژه آن قلمداد کرد و اضافه کرد: حرف اول و آخر نیروی انسانی را این مرکز می زند و من برای ارتقاء آن به جایگاه معاونت با دکتر عسگری آزاد گفتگو کرده ام.

در پایان حکم انتصاب دکترخسرو نظری توسط وزیر آموزش و پرورش به وی تقدیم و از زحمات اسد الله اسدی گرمارودی و یوسف نوری تشکر و قدردانی به عمل آمد.

خسرو نظری دارای مدرک دکترای رشته مدیریت آموزشی است ودر کارنامه اجرایی وعلمی خود: مدرس آموزش عالی فرهنگیان، مراکز تربیت معلم آموزشکده های فنی وحرفه ای و مدیریت دولتی، رئیس مرکز آموزش عالی فرهنگیان ومرکز تربیت معلم شهید ایزدپناه یاسوج، معاون برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی سازمان آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد وده عنوان تالیف وترجمه را داراست.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات