رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان گیلان از متلاشی شدن باند سارقان نقاب دار پارکینگ خودروها در شهر رشت خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، سرهنگ فرهاد فلاح کریمی در تشریح این خبر گفت: درپی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو، در پارکینگ آپارتمان در شهر رشت، پرونده های واصله در دایره یکم اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تجمیع و با بررسی شگرد بکار رفته در سرقت محتویات داخل خودرو، سریالی بودن پرونده ها محرز شد و رسیدگی به پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

فلاح کریمی از اعزام اکیپی از کارآگاهان به محل های وقوع سرقت برای جمع آوری مستندات و مدارک بجا مانده از سارق یا سارقان خبر داد و افزود: در رسیدگی به این پرونده ها در یکی از صحنه های سرقت تصاویر سارقان توسط دوربین مداربسته نصب شده در پارکینگ ضبط و در اختیار کارآگاهان قرار گرفت که مشخص شد سارقان دو نفر بوده که با پوشاندن صورت خود با پارچه مشکی و به اصطلاح با نقاب وارد پارکینگ ها شده و اقدام به سرقت از داخل خودرو می کنند.

فلاح کریمی تصریح کرد: با تکثیر تصاویر بدست آمده از دوربین مداربسته پارکینگ و در اختیار گذاشتن آن برای کلیه واحدهای انتظامی و کارکنان پلیس آگاهی، یکی از کارآگاهان پیشکسوت پلیس آگاهی با دیدن تصاویر سارقان یکی از آنان را شناسایی کرد، با مراجعه به آرشیو تصاویر مجرمان سابقه دار هویت وی اهل و ساکن رشت محرز شد و پس از هماهنگی با مرجع قضایی پس از سه شبانه روز انجام اقدامات اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت در اطراف منزل متهم، نامبرده در یکی ازخیابان های اطراف محل سکونت خود دستگیر به پلیس آگاهی دلالت داده شد.

رییس پلیس آگاهی گیلان افزود: متهم در تحقیقات به پنج فقره سرقت داخل خودرو در محله منظریه رشت با همدستی فردی به هویت «م. خ. د» اهل و ساکن رشت اعتراف و اظهار کرد اموال مسروقه را نزد فردی به هویت معلوم اهل و ساکن رشت گذاشته که با اخذ مجوز قضایی منزل این فرد بازدید و کلیه اموال مسروقه از مالباختگان کشف و ضبط و طرفین به دادسرا اعزام و متهمان با قرار صادره روانه زندان شدند. با دستگیری و متلاشی کردن باند سارقان مشهور به سارقان نقاب دار سرقت از پارکینگ به این روش ریشه کن شد.

وی با توجه به اینکه سارقان از کوچک ترین روزنه و فرصت برای سرقت استفاده می کنند، از تمام مردم خواست برای جلوگیری از سرقت به هشدارهای پلیس توجه و با شیوه های مختلف به محافظت از اموال خود پرداخته تا شاهد کاهش سرقت و ناکامی سارقان باشیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات