رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی بارش سنگین برف از عصر روز یکشنبه در شهرستان بویراحمد و دنا هفت زن باردار توسط امدادگران اورژانس از خطر مرگ نجات و به بیمارستان انتقال یافتند.

به گزارش افکارنیوز ، ضیاء رسولی در این باره گفت: تعدادی از این زنان باردار در بیمارستان یاسوج زایمان کرده و حال عمومی آنها نیز رضایت بخش است.

وی اظهارکرد: یک مورد از این امدادرسانی ها به یک زن باردار دوشنبه ۱۶ دی ماه در روستای تنگ سریز بویراحمد ساعت پنج صبح انجام شد.

رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در مرحله ابتدایی آمبولانس اسپرینتر به منطقه اعزام و به دلیل شدت بارش برف امکان ادامه مسیر وجود نداشت و با توجه به ضرورت موضوع با اعزام آمبولانس کمک دار پس از دو ساعت تلاش بی وقفه زن باردار به بیمارستان انتقال داده شد.

رسولی تصریح کرد: دریک مورد از این امدارسانی اکیپ ۱۱۵ فرزند دختر یک زن ۲۸ ساله ساکن مادوان در آمبولانس به دنیا آمد و سپس مادر و نوزاد آن به بیمارستان امام سجاد (ع) انتقال یافتند.

وی ادامه داد: همچنین یک مورد گازگرفتگی، یک مورد مسمومیت دارویی و یک مورد تشنج نیز از دیگر مأموریت های فوری امدادگران ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد پس از بارش برف دوشنبه بود که با اقدامات اولیه درمانی نجات و به بیمارستان انتقال یافتند.

رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ۱۱ مورد زایمان، ۱۹ مورد سقوط از ارتفاع را از دیگر ماموریت های اورژانس ۱۱۵ در سه روز گذشته عنوان و اضافه کرد: در مجموع به ۴۵ تن امدادرسانی صورت گرفت که برخی از این افراد در محل درمان شده و تعدادی نیز برای تکمیل مراحل درمان به بیمارستان های شهر یاسوج، انتقال داده شدند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات