مدیر کل تامین اجتماعی شرق تهران با اشاره به اینکه افرادی که تمکن مالی مناسبی داشته باشند والدین آنها را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دهیم، گفت: ۳۰ درصد بررسی های ما به رد درخواست تحت تکفل می رسد.

به گزارش افکارنیوز ، سیدحسین حسینی آذرنوشان در نشست خبری قانون بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی تحت تکفل قرار گرفتن والدین بیمه شدگان اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان حمایتی نیست بلکه یک سازمان اقتصادی و اجتماعی است و کسانی که به این صندوق پول واریز می کنند باید از امکانات آن در آینده بهره مند شوند. بنابراین افرادی که دارای تملک مالی خوبی هستند نمی توانند تحت پوشش بیمه درمانی فرزندان بیمه شده خود قرار گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که ولی همیشه در قوانین تامین اجتماعی عنوان شده بود که والدین بیمه شدگان یعنی پدر بالای ۶۰ سال و مادر بالای ۵۵ سال می توانند از بیمه درمانی فرزندانشان بهره مند شوند، توضیح داد: خیر. به این صورت نیست و در بررسی هایی که ما همیشه انجام می دهیم ۳۰ درصد درخواست های تحت تکفل رد می شود و افرادی که دارای تملک مالی هستند نمی توانند تحت پوشش درمانی فرزندانشان قرار گیرند.

حسینی آذرنوشان درباره ارائه لیست های بیمه ای به صورت اینترنتی نیز بیان داشت: تاکنون به اداره کل تأمین اجتماعی شرق تهران که بزرگ ترین اداره کل تأمین اجتماعی است و با پوشش جمعیتی بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است ۴ هزار لیست اینترنتی ارائه شده و استقبال خوب بوده است.

وی در پاسخ درباره مشکلات ارائه سوابق بیمه ای از طریق اینترنتی عنوان کرد: البته هر کار جدیدی مسلماً نواقص خاص خود را دارد ولی شرکت خدمات ماشینی سازمان درصدد است تا این مشکلات مربوط به لیست اینترنتی تأمین اجتماعی را برطرف کند.

مدیر کل اداره تأمین اجتماعی شرق تهران ادامه داد: تلاش سازمان تأمین اجتماعی تقویت آی تی سازمان است و از دو هفته پیش نیز به صورت رسمی به وسیله مدیرعامل تامین اجتماعی در شیراز ارائه لیست اینترنتی این سازمان کلید زده شد.

حسینی آذرنوشان تصریح کرد: اداره کل تامین اجتماعی شرق تهران آمادگی کامل دارد تا لیست بیمه ای کارفرمایان را به صورت اینترنتی دریافت و نماینده کارفرمایان نیز می توانند با مراجعه به دفاتر ما و یا وبگاه تأمین اجتماعی از روند چگونگی ارائه لیست اینترنتی اطلاع یابند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات