حکیمی پور در گفتگو با افکار نیوز:

به اعتقاد حکیمی پور، گرفتن مسوولیت حل آلودگی هوای تهران توسط شهرداری صرفا یک پیشنهاد شتابزده است و نیاز به بررسی همه جانبه ابعاد موضوع دارد.

گروه اجتماعی - شهرداری تهران چندین بار اعلام کرده که در صورت حمایت دولت حاضر است مسوولیت حل آلودگی هوای تهران را بر عهده بگیرد، این در حالی است که احمد حکیمی پور عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران معتقد است: از آنجایی که مبارزه با مشکل آلودگی هوا یک وظیفه حاکمیتی است شهرداری تهران نمی تواند این مسوولیت را برعهده بگیرد.

به گفته حکیمی پور در مورد مشکل آلودگی هوای تهران باید در سطوح بالای نظام تصمیم گیری شود؛ به عنوان نمونه برای حل مشکل آلودگی هوای تهران بحث انتقال پایتخت نیز مطرح است که دستگاهها و سه قوا درگیر آن هستند.

حکیمی پور در گفتگو با افکار نیوز خاطر نشان کرد: شهرداری تنها می تواند در اجرای طرحهای کاهش آلودگی هوا به سیاست گذاران کمک کند و به عنوان یک دستگاه، متولی امر باشد.
این عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران تصریح کرد: مبارزه با مشکل آلودگی هوا امری بسیار سنگین و بین بخشی است، مطالعات گسترده و بحثهای کارشناسی زیادی نیاز دارد.

به اعتقاد حکیمی پور، گرفتن مسوولیت حل آلودگی هوای تهران توسط شهرداری صرفا یک پیشنهاد شتابزده است و نیاز به بررسی همه جانبه ابعاد موضوع دارد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا انتقال پایتخت می تواند معضل آلودگی هوای تهران را حل کند؟ گفت: صرفا با انتقال پایتخت مشکل حل نمی شود؛ تجربه کشورهایی که این اقدام را انجام داده اند نشان می دهد که با تغییر پایتخت مشکلات شهر همچنان پا برجا بوده است.
به گفته حکیمی پور کشور می تواند از تجربه انتقال پایتخت در هند و پاکستان استفاده کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات