یک کارشناس و مشاور مذهبی گفت: افرادی که بیش از ازدواج روابط دوستی داشته باشند اغلب پس از ازدواج به مشکلات جدی برخورد می کنند.

به گزارش افکارنیوز، معصومه کاشانی اظهار کرد: معمولاً اظهار محبت بین دختران و پسران به دلایل ایجاد رابطه ی دوستانه و صمیمانه جهت برطرف کردن نیازها و فراهم آوردن مقدمات ازدواج صورت می گیرد.

وی با اشاره به آیات ۵ سوره مائده و ۲۵ سوره ی نساء افزود: در آموزه های دینی ما دلیل اول رد شده است که شاید یکی از دلایل آن ضررهایی است که بعدها متوجه افراد می شود.

وی ادامه داد: کسانی که قبل از ازدواج با جنس مخالف رابطه داشته باشند، چه دختر و چه پسر پس از ازدواج رفتارهای اخلاقی و شخصیتی قبل از ازدواج را به خاطر می آورند و ناخودآگاه به مقایسه همسر فعلی و دوست قبلی خود می پردازند.

وی در ادامه برای دلیل دوم خود مبنی بر ارتباط دوستی برای فراهم آوردن مقدمات ازدواج تصریح کرد: این نوع ارتباط هم باید در چهارچوب شرع باشد، در واقع ابتدا باید تحقیق و بررسی پرداخت و در صورت وجود قابلیت ها و صلاحیت ها در فکر ایجاد علاقه باشیم که این امر خود نیز در قالب آشنایی پیش از ازدواج صحیح است نه دوستی.

وی تصریح کرد: در ارتباطات قبل از ازدواج نباید به جز پیام شناختی پیام دیگری مبادله شود که در غیر این صورت ضرر رسان خواهد بود.

وی گفت: تنها راه شناخت ارتباط مستقیم نیست بلکه می توان با پرس و جو از محل کار و زندگی و ظاهر افراد از خصوصیات وی باخبر شد.

وی در پایان به حضور نفر سوم که سوالات مهم را گوشزد کند اشاره نمود و خاطرنشان کرد: در صورت نیاز به ارتباط دیدرای باید تعدادی سوال حتی به صورت جزئی آماده کرد تا منجر به صحبت های دیگری نشود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات