مدیرکل دفتر روابط بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سنگ بنای کاهش تقاضا از خانواده شروع می شود و تا مهد کودک، دبستان و مقاطع بالاتر ادامه می یابد.

محمود بیات در افتتاحیه کارگاه آموزشی « برنامه همکاری خانه و مدرسه» که در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید پیشگیری از مصرف مواد مخدر با آموزش همزمان در خانواده و مدرسه انجام شود، گفت: درحوزه مبارزه با مواد مخدر، کارشناسان روی این مسئله بحث می کنند که آیا باید با عرضه مواد مخدر مقابله کرد یا روی کاهش تقاضا کار کرد و این یک مسئله مهم در جهان است که کارشناسان روی آن اتفاق نظر دارند.

وی افزود: در همین راستا نشستی با حضور مقامات عالی رتبه کشورهای مبارزه با مواد مخدر در اسفند ماه در وین تشکیل و در آن بیانیه ای صادر می شود که سیاست های ۵ سال آینده را مشخص می کند و کارشناسان حاضر در این دو حوزه کار خواهند کرد.

مدیرکل دفتر روابط بین الملل ستاد اظهار داشت: وجه غالب خرد جمعی در دنیا بر این باور رسیده که باید از مقابله با مواد مخدر به سمت کاهش تقاضا حرکت کرد، لذا سنگ بنای کاهش تقاضا باید از خانواده ها شروع و تا مهد کودک، دبستان و مقاطع بالاتر ادامه یابد.

بیات گفت: بر همین اساس ستاد مبارزه با مواد مخدر مصمم است که بحث کاهش تقاضا در کشور باید به تفاهم جمعی تبدیل شود، چرا که تا زمانیکه تقاضا وجود داشته باشد، مواد مخدرهمچنان تولید می شود.

وی بیان داشت: در تمام دنیا پلیس، دوربین، سیم خاردار و هزاران محافظ وجود دارد ولی باز در زندان هم مواد مخدر گیر می آید و این نشان می دهد امر مقابله چندان موفق نیست، اما در محله ای که شرایط برای اعتیاد فراهم است عده ای معتاد شده و عده ای نمی شوند که باید علت آن را به صورت زیرساختاری بررسی کرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات