یک کارشناس امور اجتماعی گفت: نارضایتی از زندگی، طلاق از نتایج منفی ازدواج های زود هنگام در سن پایین است.

به گزارش افکارنیوز، آشوری گفت: یکی از لوازم زندگی در اجتماع ازدواج است که این موضوع باعث استحکام خانواده و حتی جامعه می شود امادر بحث ازدواج از نکات مهمی که باید رعایت شود این است که دختر و پسر به یک سن رشد وبلوغ رسیده باشند تا در زندگی قدرت تعقل داشته و بتوانند بر مشکلات و بر فراز و نشیب های زندگی وائق ایند.

این کارشناس امور اجتماعی افزود: در بعضی از روستاهای کشور متاسفانه به علت فرهنگ های اشتباه، فقر اقتصادی و اعتیاد والدین، برای اینکه بتوانند از پس مخارج زندگی برآیند، دختر را در سن و سال کم و در اکثر موارد به اجبار به خانه بخت می فرستند.

وی در ادامه بیان کرد: به دلیل اینکه این ازدواج ها اجباری است اگر در سالیان بعد به طلاق منجر نشود در مواردی به نارضایتی و بی میلی از زندگی تبدیل شده که خود باعث به وجود آمدن یم خانواده نابسامان در جامعه خواهد شد.

آشوری در پایان خاطر نشان کرد: از دیگر مشکلات و مسائل ازدواج زود هنگام این است که وقتی فرد با سن کم متاهل می شود خواسته ها و نیازهایش با زمانی که سنش بیشتر است تفاوت زیادی داشته و در مواردی که همسرش نتواند نیازهای او را برآورده کند اختلاف های زندگی به اوج خود رسیده و تا مرز طلاق پیش خواهد رفت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات