رئیس سازمان انتقال خون گفت: کمبود بودجه انتقال خون حتی با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان هم حل نمی شود. حتی خونی که برای بیماران خارجی استفاده می شود رایگان است. با بیمه ها رایزنی می کنیم تا هزینه فرآیندهای انتقال خون را تقبل کنند.

به گزارش افکارنیوز، علی اکبر پورفتح الله در پاسخ به اینکه با توجه به افزایش اعتبارات وزارت بهداشت در سال آینده بودجه سازمان انتقال خون چقدر در سال ۹۳ افزایش خواهد یافت گفت: کمبود اعتباری سازمان انتقال خون یک کمبود سنتی است چون هزینه های موارد مصرفی و هزینه های انتقال خون بسیار بالاست.

وی بر این نکته تأکید کرد که هزینه های جاری دستگاه های اجرایی دیگر عمدتاً حقوق و دستمزد است اما در انتقال خون حقوق و دستمزد فقط ۲۵ درصد هزینه جاری ما را در بر می گیرد و تا ۷۵ درصد هزینه هایمان مربوط به مواد مصرفی است.

انتقال خون در انتظار اختصاص ۵۰ میلیارد تومان


پورفتح الله افزود: متأسفانه افزایش اعتبارات سازمان انتقال خون در سال های گذشته متناسب با رشد تورم در کشور نبوده و به خاطر همین اعتبارمان نسبت به عملیات سال به سال کاهش یافته است.

رئیس سازمان انتقال خون از قول هایی برای اصلاح اعتبارات سازمان انتقال خون خبر داد و گفت: چیزی حدود ۵۰ میلیارد تومان در ردیف های افزایش اعتباری وزارت بهداشت پیش بینی شده است تا برای خرید ملزومات استفاده شود ولی رشد بودجه سازمان انتقال خون رشد چندانی نداشته است و در حد سه، چهار درصد است.

وی ادامه داد: اگر این رقم در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شود تنها بخشی از مشکلات مالی سازمان انتقال خون حل می شود چرا که مشکلات مالی فراتر از این هاست.

تلاش برای دریافت تعرفه خون از بیماران خارجی


پورفتح الله در پاسخ به اینکه آیا بنا دارید تا برای تامین کمبود اعتبارات هزینه فرایندهایی که روی خون انجام می شود را دریافت کنید گفت: نه، در حال رایزنی با سازمان های بیمه گر هستیم چرا که بیمه ها باید در این زمینه وارد عمل شوند تا بار آن روی مردم گذاشته نشود.

رئیس سازمان انتقال خون اضافه کرد: تلاش کردیم تا بخشی از اعتبارات در اصلاحیه بودجه امسال حداقل از هزینه های مرتبط با توریسم درمانی دریافت شود چرا که حتی خون و فرآورده های درمانی که رایگان در اختیار مراکز درمانی قرار می دهیم هم برای توریست هایی که در کشور ما جراحی انجام می دهند رایگان محسوب می شود.

وی در مورد اصلاح وضعیت پرداخت کارکنان سازمان انتقال خون نیز گفت: با مصوبه اخیر مجلس اجازه پرداخت از درآمد اختصاصی انتقال خون به کارکنان داده شده، اما درآمد اختصاصی مشهودی نداریم و درآمد جزئی که داشتیم سال گذشته صرف پرداخت ۳۵ درصد هزینه ها شده که در واقع در اعتبارات دستگاه اجرایی نبوده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات