یک متخصص مغز و اعصاب گفت: سردردهای صبگاهی مقاوم به درمان می تواند علامت وجود تومور مغزی باشد.

به گزارش افکارنیوز، دکتر سید حمیدرضا سعیدی اظهار داشت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده عوامل مختلفی می تواند در بروز تومورهای مغزی دخیل باشد که از جمله آن می توان به انجام رادیوتراپی (یک شیوه درمانی در بیماران سرطانی) ، استفاده از مواد غذایی حاوی مواد نگهدارنده و ضربه های مغزی اشاره کرد.

وی سردردهای صبحگاهی مقاوم به درمان را یکی از علائم بارز تومورهای مغزی دانست و اظهار داشت: علاوه بر این بروز علائمی مانند سردرد همراه با تهوع و استفراغ، فلج شدن قسمت های مختلف بدن و اختلالات بینایی نیز می تواند حاکی از وجود تومور در مغز باشد.

به گفته این جراح مغز و اعصاب، بسته به محل قرارگیری تومور، علائم فلج و نیز اختلال در عملکرد ارگانها در نقاط مختلف بدن بروز پیدا می کند.

وی با اشاره به تقسیم بندی تومورها به دو نوع بدخیم و خوش خیم، خاطرنشان کرد: در تومورهای بدخیم تنها می توان با عمل جراحی بخشی از تومور را خارج کرد و برای تکمیل درمان آن باید رادیوتراپی و شیمی درمانی انجام شود.

مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به خارج کردن کامل تومورهای خوش خیم توسط عمل جراحی، گفت: متاسفانه برخی از این تومورها در مناطق حساسی از مغز قرار گرفته و به لحاظ خطرناک بودن، نقش تومورهای بدخیم را بازی می کنند.

به گفته سعیدی، جراحی تومورها و خارج کردن آنها تنها زمانی انجام می شود که بتواند به نجات جان بیمار کند و در غیر این صورت به هیچ وجه این کار صورت نمی گیرد.

وی تصریح کرد: چنانچه تومور خوش خیم در محلی قرار بگیرد که عمل کردن آن جان بیمار را به خطر بیندازد تنها رادیوتراپی و شیمی درمانی تومور و نیز درمانهای کمکی برای بیمار توصیه می شود.

سعیدی با بیان اینکه از هر ۱۰ هزار نفر در دنیا یک نفر به تومور مبتلا می شود، گفت: روند ابتلا به تومور با افزایش سن افزایش می آید و تومورهای مغزی بیشتر در افراد میانسال به بالا مشاهده می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات