جانشین رئیس پلیس کشور گفت: با تصویب قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سال آینده سال بدی برای قاچاقچیان است.

به گزارش افکارنیوز ، سردار احمدرضا رادان عصر سه شنبه در حاشیه همایش روسای پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: سال آینده با توجه به تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای قاچاقچیان سال بدی است و خوشبختانه یکی از موارد خوب قانون باز شدن دست قضات در خصوص پرونده ها و ورود پلیس به عنوان شاکی در امر مبارزه است که باعث می شود قاچاقچیان زمین گیر شوند.

وی ادامه داد: اقدامات اطلاعاتی پلیس منجر به شناسایی دانه درشت ها و عناصر اصلی قاچاق می شود و هر چه صاحبان اصلی قاچاق کنترل شوند هزینه این معضل برای کشور کاهش می یابد.

به گفته جانشین رئیس پلیس کشور قانون قدیمی متعلق به ۸۰ سال پیش بود و نه تنها هزینه قاچاق را افزایش نداد بلکه راه فرار را برای قاچاقچیان باز کرد.

وی از دولت خواست هر چه سریعتر با توجه به تصویب قانون، آئین نامه ها را تدوین و تصویب کند و این قانون را برای اجرای به دستگاههای مسئول ابلاغ کند.

رادان در پاسخ به سئوال خبرنگاری که در مورد نقل و انتقال خودروها پرسیده بود گفت: ثبت خودرو با داشتن برگه سبز امکانپذیر است و هنگامی که فردی خودرویی را از کارخانه می خرد تنها برگه سبز در اختیار او قرار گیرد و هیچ نقل و انتقالی ثبت نمی شود. مردم اختیار دارند اگر می خواهند برای ثبت به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند. اگر روزی هم قانون بگوید که نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی الزامی است ما به قانون عمل می کنیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص حادثه تروریستی سراوان اظهار داشت: دستگیری هایی در این رابطه انجام شده است اما پس از تحقیقات تکمیلی در این خصوص اطلاع رسانی می شود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات