هزار وعده خوبان یکی وفا نکند:

حکیمی پور: در شورای شهر از وعده های دولت به جز حوزه حمل و نقل صحبت از کمک های دیگری نمی شود

گروه اجتماعی - احمد حکیمی پور در گفتگو با افکار نیوز گفت: در شورای شهر از وعده های دولت به جز حوزه حمل و نقل صحبت از کمک های دیگری نمی شود. وی در پاسخ به این سوال که آیا شورا با دعوت از وزرای دولت یازدهم در پی حمایت های مالی دولت هستند افزود: تا کنون کمک مالی از سوی دولت صورت نگرفته است مگر این که اعضای شورا به دنبال اعتبارات حمل و نقل شهری باشند.

این عضو کمیسیون فرهنگی-اجتماعی شورا در خصوص نتایج دعوت وزا به صحن شورای شهر تهران یادآور شد جلسات خوبی با وزرا برگزار شده است که همه ی این جلسات با محوریت حل مشکلات شهری به خصوص مشکلات مردم دنبال شده است.

دولت ۸۰۰ میلیارد تومان بدهکار است
پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در اینباره گفت: قانون وظایفی را در حوزه مدیریت شهری برای دولت تعیین می کند که براساس آن باید ۸۵ درصد اتوبوس خریداری شده را باید پرداخت کند که در حال حاضر ۱۰۰درصد را شهرداری پرداخت می کند یا در رابطه با مترو ۵۰ درصد بودجه سهم دولت است که پرداخت نشده است و در حوزه یارانه بلیط و عوارض هم همین وضعیت وجود دارد.

وی ابراز داشت: دولت به شهرداری تهران ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه عوارض بدهکار است و الان هم تلاش می شود اولا با تعامل این منابع را تامین کرده و گام های جدی را در تعاملات برداریم. همه جا پول مشکل را حل نمی کند و گاهی همکاری و هماهنگی متقابل می تواند به گره گشایی در خدمت رسانی به امور مردم منجر شود.

سروری همچنین با اشاره به اینکه این تعامل ها و نشست ها که رهبر اقدام مثبتی برای شورای چهارم برشمردند، می تواند گره گشا باشد، افزود: تاکنون دو تن از وزرا به شورا آمده اند و رییس ساز مان حفاظت از محیط زیست هم در برنامه دیدارهای شورا هستند و امیدواریم با دیداری هم که با رییس جمهور خواهیم داشت زمینه های گسترش تعامل بین دولت و شورا و شهرداری را فراهم کنیم.

همچنین اسماعیل دوستی عضو دیگر شورای شهر تهران گفت: ما در آینده نزدیک قصد حمایت دولت از شورا و شهرداری را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به اینکه آیا تاکنون حمایتی صورت گرفته یا خیر، اظهار داشت: حمایت هایی در حوزه حمل و نقل و مترو صورت گرفته اما رقم در حدی نیست که توقع ما را جوابگو باشد.

گفتنی است تاکنون وزیر مسکن و نیرو به شورا آمده اند و در آینده هم وزیر آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان محیط زیست به شورا خواهند آمد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات