عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس گرایش و تمایل جوانان به ارتباطات مجازی مانند وایبر و وی چت را نتیجه گسترش بیکاری در بین جوانان دانست و گفت: ایجاد اشتغال و دادن مسئولیت های جدی به جوانان باید از سوی دولت پیگیری شود.

به گزارش افکارنیوز، محسن ایمانی گفت: ممکن است جوانان در بحث گرایش به فناوری های نوین ارتباطی مورد سوء استفاده هایی قرار گیرند و قبل از اینکه به نوجوانان آموزش داده شود که این وسیله و نرم افزار چیست و چه استفاده ای از آن می شود در اختیار قرار گرفتن آنها تبعات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: در سنین جوانی و نوجوانی معمولاً افراد با مشکلاتی مواجه می شوند که تمایل دارند آنها را با دیگران مطرح کنند و اگر فضایی برای بیان مشکلات آنها وجود نداشته باشد تمایل پیدا می کنند با افرادی معاشرت کنند که بدون نگرانی بتوانند مسائل خود را مطرح کنند.

این روانشناس و مشاور خانواده اظهار داشت: وقتی که بحث استفاده از امکانات و فناوری های نوین و ابزارهای ارتباطی مانند وایبر و وی چت مطرح می شود باید در خصوص معایب و تهدیدات آنها هشدارهای لازم داده شود و انتظارات هم مطرح شود.

ایمانی ادامه داد: باید بر روی عوامل پیشگیری نیز کار کرد چراکه نوجوان و جوان در سن خاصی که قرار می گیرد نیازمند این است که تشکیل زندگی دهد و شغل داشته باشد و درصورتی که این موارد آماده نشود ممکن است جوان به سمت و سوهایی سوق داده شود که در ابتدا جنبه سرگرمی و تفنن داشته باشد اما در آینده عواقب سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: شکل گیری روابطی که پایان خوبی برای آنها متصور نیست و سوء استفاده هایی که برای همیشه در خاطر نوجوان و جوان باقی می ماند و اثرات سوئی بر جای می گذارد.

این مشاور خانواده افزود: ایجاد اشتغال توسط دولت به عنوان یک عامل پیش گیرنده باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و اگر دقت کنیم متوجه می شویم که گرایش به این نوع ارتباطات مجازی در افراد متأهل کمتر از جوانانی است که دغدغه زندگی ندارند ولی وقتی که فرد مجرد است به این سمت کشیده می شود.

امینی افزود: تقویت باورهای دینی و مذهبی نیز موردی است که باید به آن توجه شود، توسعه ورزش های همگانی و دادن مسئولیت های جدی به جوانان باعث می شود تا آنها فرصتی برای رفتن به سراغ این موضوعات نداشته باشند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات