رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری کلاه برداران شرکت قلابی یک زوج جوان به بهانه پرداخت وام های کلان و شناسایی ۳۰۰ شاکی در این رابطه خبر داد.

به گزارش افکارنیوز، سرهنگ ستار خسروی گفت: در پی رصد اخبار و اطلاعات نشریات استانی، کارآگاهان اداره جعل و کلاه برداری پلیس آگاهی استان با تبلیغات گسترده شرکتی به نام «خدمات مشاوره راهبردی ایرانیان اسپادانا» با مسئولیت محدود با موضوع تسهیل، آماده سازی و پرداخت وام های کلان مواجه شدند.

وی افزود: با توجه به مشکوک بودن فعالیت این شرکت کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کردند که در ادامه مشخص شد این شرکت توسط یک زوج جوان به نام های «ن م» و «ز ا» هر ۲ اهل آستانه اشرفیه و ساکن شهرستان شاهین شهر اصفهان راه اندازی شده و در هیچ مرکز معتبر و قانونی کشور به ثبت رسمی نرسیده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: با تکمیل شدن تحقیقات کارآگاهان، طی هماهنگی با مقام قضایی حساب این زوج کلاه بردار مسدود و هر دوی آن ها در یک عملیات ضربتی دستگیر شدند.

خسروی ادامه داد: با توجه به اینکه افراد زیادی به دلیل سهل انگاری در دام این شرکت کلاه برداری افتاده بودند تحقیقات در خصوص افراد ثبت نام کننده آغاز و در این رابطه ۳۰۰ نفر شناسایی شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه کلاه برداران در ابتدا از متقاضیان بین ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان دریافت می کردند، عنوان کرد: این افراد قصد داشتند در ادامه پرونده متقاضیان از آن ها مبالغ دیگری را در چندین نوبت مختلف دریافت کنند که خوشبختانه با پیش دستی و کشف سریع و به موقع کارآگاهان پلیس آگاهی استان از ادامه کلاه برداری های این زوج جلوگیری به عمل آمد.
وی خاطرنشان کرد: در این رابطه تمامی وجوه شاکیان به آنان بازگردانده شد و متهمان نیز همراه با پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

این مقام انتظامی با هشدار در خصوص کلاه برداری شرکت های کاغذی به مردم گفت: توصیه پلیس به مردم این است که هرگز به تبلیغات و آگهی های شرکت ها با عناوین و نام های مختلف که در جراید چاپ می شود توجهی نکرده و بدون انجام تحقیقات لازم و اطمینان از قانونی بودن شرکت ها سرمایه های خود را به آن ها نسپارند.

خسروی تصریح کرد: پلیس به طور مرتب در راستای وظایف محوله خود برای مقابله و جلوگیری از این گونه کلاه برداری ها فعالیت شرکت های سرمایه گذاری را زیر نظر دارد و در صورت غیرقانونی بودن فعالیت این شرکت ها با آنان برخورد قانونی می کند و از شهروندان نیز می خواهم در صورت مشاهده و یا مشکوک شدن به فعالیت چنین شرکت هایی سریعاً موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به کارآگاهان اداره جعل و کلاه برداری پلیس آگاهی استان اطلاع دهند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات