بی توجهی به اصول ایمن و استفاده از آبگرمکن غیراستاندارد مسمومیت ۴ شهروند را با گاز مونواکسید کربن در پی داشت.

به گزارش افکارنیوز ، در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر بروز گاز گرفتگی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۱۳: ۵۶ دیروز آتش نشانان ایستگاه ۹۲ را به محل حادثه ۹ در خیابان تهرانپارس، خیابان شهابی، بین خیابان ۱۳۱ و ۱۳۳ اعزام کرد.

محمدرضا وکیلی، معاون عملیات منطقه ۳ آتش نشانی در این باره اظهار داشت: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه یک ساختمان ۴ طبقه تک واحدی دیده می شد که در طبقه زیرزمین آن یک واحد مسکونی ۹۰ متری بود ۴ نفر از ساکنان خانه دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شده بودند و با حضور امدادگران اورژانس هر ۴ نفر که یک زن ۳۴ ساله، یک دختر ۱۳ ساله و دو پسر ۳ و ۷ ساله بودند به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی افزود: آتش نشانان با قطع گاز خانه مسکونی ایمن سازی های اولیه را انجام داده و پس از بررسی محل حادثه دریافتند استفاده از آبگرمکن ناایمن که بدون نصب دودکش کار می کرد و همچنین انتشار گاز خطرناک مونواکسید کربن در فضای خانه مسمومیت هر ۴ نفر را در پی داشت.

کارشناسان سازمان آتش نشانی همواره به شهروندان توصیه می کنند با رعایت اصول و موازین ایمنی و بهره گیری از کارشناسان سازمان آتش نشانی، نهایت دقت را در نصب و بکارگیری وسایل گرمازا بکار بندند تا شاهد حوادث تلخ و مرگ عزیزانمان با گاز خطرناک مونواکسید کربن نباشیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات