عضو شورای شهر تهران گفت: متاسفانه در حال حاضر از این نیروهای متخصص در خانه های محله استفاده نمی شود

گروه اجتماعی - فاطمه دانشور با بیان این مطلب تصریح کرد: یکی از نقاط ضعف فعالیت های اجتماعی - فرهنگی عدم به کار گیری نیروهای متخصص در خانه های محله و سرای محلات است.

به گزارش افکارنیوز ، وی با تاکید بر به کار گیری نیروهای متعهد و متخصص در خانه های محله تهران تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر از این نیروها استفاده نمی شود و اگر این موضوع در محله های تهران دیده شود هم نظارتی از سوی شورای شهر وجود ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه با بیان این که مکانیزم نظارتی در شورای شهر طراحی نشده ابراز داشت: اگر هم نظارتی وجود داشته باشد، من ندیده ام. از طرف دیگر شورا یاران محلات وقتی مطلع می شوند که عضوی از شورا قصد نظارت بر فعالیت های فرهنگی اجتماعی محله را دارد، وضعیت را به گونه ای دیگر نشان می دهند.

وی همچنین در واکنش به این سوال که آیا شورا از نحوه هزینه کرد و بودجه خانه های سلامت شهرداری تهران اطلاعاتی دارد یا خیر، این طور پاسخ داد که در خصوص هزینه های خانه های محلات از شهرداری تهران فعلا درخواستی نداشتم.
وی با استقبال از این که شهرداری در شبکه محلات با سیستم حمایتی وارد عمل شده است اظهار خرسندی کرد و افزود: این روند خیلی خوب است اما قبل از استقرار خانه های محله مطالعات کافی انجام نمی شود. در حالی که ساختار جمعیت مناطق یک و بیست تفاوت هایی دارد خدمات نیز به تناسب متفاوت است.

عضور کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر ادامه داد مطالعات خدمات ارائه شده در محلات کافی نیست به طوری که در مناطق بالا شهر نسبت به مناطق شهری پایین استقبال از این آموزش ها کم تر است منابع نیز به هدر می رود.

وی که معتقد است در چنین شرایطی ساختار جمعیت از قبل مطالعه نشده و مهاجرت صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: مطالعه مهاجرت به تناسب آموزش ها باید انجام شود به طور مثال مهاجرت در شمال غرب در خود تهران است در حالی که در یافت آباد آذری زبان ها ساکن هستند پس در نتیجه آموزش های خانه های محله در مناطق تهران باید بر اساس جمعیت و قومیت حداکثری آن باشد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات