دزدان حرفه ای که با تعقیب مشتریان بانک ها و شگردی خاص به اموال آنان دستبرد می زدند، با تلاش مأموران کلانتری نجفی مشهد دستگیر شدند و تاکنون به ۱۷فقره سرقت اعتراف کرده اند.

به گزارش افکارنیوز ، رئیس پلیس مشهد درباره جزئیات دستگیری ۲عضو این باند سرقت گفت: از چندی قبل پرونده هایی در کلانتری های مشهد مطرح شد که بررسی آن ها نشان می داد اعضای یک باند حرفه ای با شگردی خاص، به اموال مشتریان بانک ها دستبرد می زنند.

سرهنگ پاسدار احد کریمی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، گروه ویژه ای از مأموران تجسس با نظارت سرهنگ علوی نژاد (سرکلانتر جنوب مشهد) تحقیقات گسترده ای را برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز کردند. وی اضافه کرد: با سرنخ ها و تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته مشخص شد که دزدان حرفه ای با شیوه «زاغ زنی» در کمین مشتریانی می نشستند که پول نقد از بانک دریافت می کردند. آنان سپس طعمه خود را تعقیب می کردند و در مکانی مناسب با شکستن شیشه خودروی مشتریان بانک، اموال آن ها را می ربودند.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده بیانگر آن بود که دزدان در مسیرهای بولواررضوی و رضاشهر تردد می کنند، بنابراین گروه ویژه عملیاتی پلیس در حالی که تصاویر چهره نگاری متهمان را در دست داشتند به جست و جوی آنان پرداختند تا این که صبح بیست و چهارم دی، مأموران کلانتری نجفی، دو تن از اعضای باند را در حالی که سوار بر یک دستگاه پراید بدون پلاک بودند، در چهارراه خاقانی مشاهده کردند و فرمان «ایست» دادند اما متهمان با مشاهده خودروی گشت انتظامی اقدام به فرار کردند و به تیراندازی های هوایی نیز توجهی نکردند.

فرمانده انتظامی مشهد خاطرنشان کرد: راننده پراید به سمت بزرگراه شهیدکلانتری تغییر مسیر داد و مأموران با هدف قرار دادن لاستیک خودرو، آن را متوقف کردند ولی سرنشینان با رها کردن خودرو به داخل کوچه های فرعی گریختند و متواری شدند. سرهنگ پاسدار کریمی در ادامه افزود: در بازرسی از داخل خودرو، کارت شناسایی مربوط به یکی از مسافرخانه های مشهد به دست آمد که بیانگر آن بود دزدان حرفه ای از استان دیگری به مشهد آمده اند و در مسافرخانه سکونت دارند.

بنابراین با همکاری متصدی مسافرخانه در خیابان امام رضا (ع) مشهد، مأموران انتظامی به کمین متهمان نشستند و پس از گذشت مدتی موفق شدند ۲عضو باند سرقت را دستگیر کنند. این مقام انتظامی یادآور شد: بررسی های پلیس نشان داد متهمان اهل خوزستان هستند و یکی از آنان نیز حدود ۴۸ساعت قبل از زندان آزاد شده ولی سرکرده اصلی باند به خوزستان گریخته است.

وی گفت: متهمان اعتراف کردند خودروی پراید را یک روز قبل از آن که شناسایی شوند معامله کرده اند و قرار بود ۲۴ساعت بعد برای انتقال اسناد آن اقدام کنند که در چنگ قانون گرفتار شدند.

رئیس پلیس مشهد با اشاره به این که افراد دستگیر شده حدود ۱۹سال دارند و تاکنون به ۱۷فقره سرقت با شگرد خاص اعتراف کردند، افزود: پلیس احتمال می دهد که آنان در شهرهای دیگر کشور نیز با همین شیوه اقدام به ارتکاب جرم کرده باشند، بنابراین ۲عضو باند که دارای سابقه کیفری نیز هستند در اختیار مأموران عملیات ویژه مشهد قرار گرفتند تا تحقیقات بیشتری در این باره انجام شود.

وی در پایان گفت: تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی شده اند که از آنان مبالغی از یک تا ۱۵میلیون تومان سرقت شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات