معاون مالی اداری شهرداری تهران ضمن رد شایعه رفتنش به بانک شهر، گفت: تا وقتی در شهرداری به من نیاز باشد، خواهم ماند و شایعه رفتن من از ابتدای فعالیتم با من همراه بوده است.

به گزارش افکارنیوز ، حسین پورزرندی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنده شدن جایزه ملی مالی ایران برای چهارمین سال پیاپی توسط شهرداری تهران گفت: تغییر نظام مالی شهرداری و شفاف سازی مالی یکی از دلایل برگزیده شدن شهرداری تهران است و به همین دلیل است که بودجه هزار میلیاردی شهرداری در این سالها به ۱۴ هزار میلیارد رسیده است.

وی از تدوین مبانی حسابرسی و نظری مالی شهرداری توسط شهرداری و کارشناسان دانشگاهی خبر داد و بیان کرد: با همکاری وزارت کشور، مبانی مالی شهرداریها استانداردسازی خواهد شد.

پورزرندی ثبت هزینه های غیرنقدی شهرداری را در جهت شفاف سازی مالی دانست و تصریح کرد: در حال حاضر به نقطه ای رسیده ایم که ۹۵ درصد سازمانهای شهرداری گزارش حسابرسی شان وضعیت مطلوب دارد.

دو هزار میلیارد بدهی شهرداری به پیمانکاران در سال ۹۱


معاون مالی اداری شهردار تهران با اشاره به میزان بدهیهای شهرداری به پیمانکاران در سال ۹۱ گفت: ما تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان بدهیهای ثبت شده به پیمانکاران داریم که تلاش می کنیم هر چه زودتر این بدهی ها تسویه شود. همچنین بدهی پیمانکاران تا سال ۹۰ پرداخت شده و تنها مطالبات پیمانکارانی مانده که میزان طلبشان ثبت نشده است.

وی با اشاره به بدهی سازمانهای دولتی از محل عوارض ساخت و ساز و پسماند به شهرداری اذعان کرد: ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری و ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی مردم از همین محل به شهرداری تهران است.

به گفته پورزرندی، شورای شهر تهران تمهیداتی برای بخشیدن جرایم عوارض اندیشیده شود تا مردم هر چه زودتر بدهی های خود را تسویه کنند.

معاون مالی اداری شهردار تهران با اشاره به افزایش درآمدهای پایدار شهرداری تهران به ۴۰ درصد گفت: تلاش می کنیم طی پنج برنامه پنج ساله این میزان به ۶۰ درصد افزایش پیدا کند.

پورزرندی در خصوص شایعه رفتنش از معاونت مالی اداری شهرداری نیز خاطر نشان کرد: واقعیت این است که تا زمانیکه شهرداری به ما نیاز داشته باشد، ما در شهرداری خواهیم ماند و هر سال شایعه رفتن ما از شهرداری است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات