سرخو در گفتگو با افکار نیوز:

محسن سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا شهر تهران در خصوص حادثه خیابان جمهوری گفت: اگر در موقعیت بحرانی مثل زلزله تهران قرار است به اینگونه تجهیزات سازمان آتش نشانی بسنده کنیم، واویلا!

گروه اجتماعی - نماینده شورای شهر تهران در گفتگو با افکار نیوز افزود: متاسفانه در این حادثه آتش سوزی تجهیزات آتش نشانی در محل به درستی کار نکرده و تشک و نردبان که دو تجهیز مهم در آتش نشانی محسوب می شود خراب بوده است.

وی با بیان این موضوع که نیروی آتش نشانی از زمانی که این حادثه رخ داده، اقدام به استفاده از تجهیزات کرده است افزود: متاسفانه به دلیل سهل انگاری نیروهای آتش نشانی در استفاده از تشک و نردبان دو نفر از شهروندان جان خود را از دست داده اند.

سرخو با انتقاد از سخنگوی سازمان آتش نشانی که اعلام کرده بود نیروی آتش نشانی تنها چند دقیقه تاخیر برای کمک در محل داشته اند اینطور بیان داشت که این حرف بسیار قابل تامل است چرا که در زمان حادثه زمان بسیار تعیین کننده است.

وی در پاسخ به این سوال که در پی این اتفاق توبیخ یا عزل مدیریتی رخ می دهد یا خیر افزود: شهردار باید استعفا دهد و با متخلفین برخورد شدیدی شود.

از سوی دیگر دنیا مالی عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورا شهر تهران با اظهار تاسف از فوت دو شهروند تهرانی گفت: اینکه نردبان باز نشود و یا دچار نقص بوده و تشک و تور پهن نبوده است دلیل قابل توجیهی برای عملکرد آتش نشانی نیست.

وی با بیان اینکه آتش نشانی بایستی به محض رسیدن این تجهیزات را در موقعیت قرار می داد تا شاهد فوت این دو زن نباشیم، افزود: من فیلم لحظه پرت شدن یکی از متوفیان را دیدم و اینکه توان مقاومت نداشته اند نبوده در حالی که برای نجات از آتش بر لب دیوار ایستاده بودند و نیروهای آتش نشانی هم در محل حادثه حضور داشته اند.

دنیامالی در حالی که از آتش نشانی خواست تا پاسخی روشن در این خصوص ارائه دهند گفت: شورا تا جلسه بعدی این موضوع را بررسی خواهد کرد.

وی در پاسخ به عزل یا توبیخ مدیریتی در شهرداری خاطر نشان کرد: باید بررسی ها انجام شود و بعد تصمیم گرفت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات