عضو شورای اسلامی شهر تهران خواستار آن شد که موضع گیری ها از تحلیل درست نشات گرفته، واکنشها پخته اتخاذ شود و افراد از این حادثه برای خود کلاه سیاسی درست نکرده و جان انسانها را واسطه مطرح کردن خود نکنند.

به گزارش افکارنیوز ، محسن پیرهادی با اشاره به ورود شورای شهر تهران به حادثه آتش سوزی در خیابان جمهوری تهران گفت: کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران ماموریت دارند گزارش های شهرداری و سازمان آتش نشانی را گرفته و تحلیل های دقیق خود را به اعضای شورا ارائه دهند.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: شورای شهر تهران خارج از فضای اصلاح طلبی و اصولگرایی در نامه ای خطاب به شهرداری خواستار توضیحات دقیق و روشن آتش نشانی تهران شدند.

به گفته پیرهادی، با توجه به اینکه ۲ نفر از همشهریان جان خود را از دست داده اند از ۲ جهت شورای شهر بررسی دقیق حادثه را وظیفه خود می داند؛ اول چنانچه کسی تخلف کرده است، رسیدگی شود و دوم اینکه از تجربه این حادثه برای پیشگیری در حوادث آینده بهره برداری شود.

این عضو کمسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران به حواشی که پیرامون این حادثه رخ داده است اشاره کرده و گفت: قضاوتها در مورد این حادثه هیجانی و عجولانه است، از این رو به دوستانمان که نسبت به این موضوع دغدغه دارند یادآوری می کنم هیجانی و به دور از موضع گیری های سیاسی به موضوع ورود کنند.

پیرهادی ادامه داد: مستندات برای قضاوت نهایی کافی نیست و فقط اطلاعات اولیه در مورد این حادثه در دست است، در عین حال هنوز مشخص نیست که خطای مدیریتی در این حادثه نقش داشته و یا خطای انسانی.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۲ نفز از همشهریانمان در این حادثه جان خود را از دست داده اند بدون هیچ اقماضی باید این پرونده رسیدگی شود اما مسئولین باید اجازه بدهند که کار از راه درست خود دنبال شود.

پیرهادی با طرح سوالی گفت: باید از مقامات دولتی پرسید که آیا نسبت به اتفاقات دیگری که در کشور رخ می دهد نیز همین اندازه پیگیر هستند؟ گفت؛ از دوستان انتظار داریم از موضع سیاسی وارد نشوند تا کار از مجرای صحیح خود پیش برود.

وی به کسانی که در روزهای اخیر موضع گیری های تندی داشتند توصیه کرد: اجازه ندهند بررسی ها از روال طبیعی خود خارج شود و در عین حال انگیزه ها را نابود نکنند، چرا که در پیگیری این حادثه انگیزه های انسانی دخیل هستند از این رو نباید به گونه ای برخورد کرد که خدمتگذاران در آتش نشانی دلسرد شوند.

پیرهادی اضافه کرد: نباید کل خدمات یک سازمان را زیر سوال برد، نباید نسبت به آتش نشانی بی اعتمادی ایجاد کنیم، نباید آن را تضعیف کنیم چرا که بی اعتمادی مردم به نهادهای خدمتگذار بدترین آفت است.

به گفته پیر هادی؛ نباید عملکرد سازمانی که به مردم خدمت می کند را زیر سوال برد و روحیه امید را میان کارکنان این سازمان تضعیف کرده و اعتماد مردم را سلب کرد مخصوصا که این سازمان سال گذشته در جریان نجات مردم ۲ شهید داده است.

وی خواستار آن شد که موضع گیری ها از تحلیل درست نشات گرفته و واکنش ها پخته اتخاذ شود و افراد از این حادثه برای خود کلاه سیاسی درست نکرده و جان انسانها را واسطه مطرح کردن خود نکنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات