یک کارشناس جامعه شناسی گفت: یکی از عوامل موثر در طلاق، عدم یادگیری مهارتهای زندگی است و فقط مربوط به زوجین نمی باشد.

به گزارش افکارنیوز ، وی بابیان اینکه یکی از عوامل موثر در طلاق، عدم یادگیری مهارتهای زندگی است و فقط مربوط به زوجین نمی باشد افزود: مهارت باید از بستر خانواده و در کودکی آموزش داده و در مراحل بعد در مدارس به فرزندانمان بیاموزند.

وی بااشاره به اینکه: بزرگترین مهارت و تجربه در طول زندگی، مهارت حل کردن مسائل زندگی است ادامه داد: این مهارت باید از کودکی سیقل داده شود.

مقدم زاده در ادامه گفت: اگر کودکی مطلبی را متوجه نمی شود، نباید به راحتی از کنار آن موضوع گذشت و یا در زندگی مشترک هر مسئله کوچکی باعث به بن بست رسیدن شود و قادر به حل مشکل نباشیم، پس باید مهارتهای درست زندگی را در تمام مراحل فرا گیریم.

عدم فرهنگ صحیح مشاوره مناسب در جامعه


این کارشناس جامعه شناسی یکی دیگر از عوامل طلاق را که درایران به فراوانی به چشم میخورد، عدم فرهنگ صحیح مشاوره مناسب در جامعه تلقی کرد.

مقدم زاده همچنین تصریح کرد: اگر زوجین با مشکلی مواجه شدند، باید درهمان مراحل اول به مشاوره مراجعه و مشاور که فردی بی طرف متعهد و متخصص است در آن خصوص اظهار نظر کنند نه خانوادهاکه یکطرفه قضاوت می کنند و مشکلی را از بین نمی برند.

وی همچنین ادامه داد: تعدادی از زوجین بدون اینکه مشکلات را حل کنند از کنار آنها می گذرند واین امر دلیلی برای انباشته شدن مشکلات وعمیق تر شدن زخم ها می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه: یکی از مسائل تهدید بنیان خانواده، مسائل روابط جنسی بوده که متاسفانه منابع رسمی و قانونی آموزش در جامعه هیچ فکری برای این مطلب نمی کنند.

عنصر حیاء و عفت دلیلی برای جلو گیری ازآموزش مسائل جنسی


وی افزود: درجامعه ی اسلامی عنصر حیاء و عفت دلیلی برای جلو گیری ازآموزش مسائل جنسی می شود، اما باید حقیقت را پذیرفت و براه کار پیاده و مسائل را کالبد شکافی و حل کنیم.

این جامعه شناس در پایان با اشاره به اینکه: وقتی زوجین در رابطه جنسی دچار و سردی رابطه می شوند باید به آموزش پناه ببرند گفت: طبق آمار های موجود ۲۷ درصد ازدواج های کشور به همین دلیل منجرب طلاق می شود.

شایان ذکر است مقدم زاده از آمار طلاق یادکرد وگفت: در حال حاضر در ازای هر ۴ ازدواج یک طلاق رخ می دهد، یعنی هر دو ساعت یک طلاق در کشور انجام می گیرد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات