مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور از صدور ۱۷۵۰۰۰۰ جلد شناسنامه مکانیزه در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، محسن اسماعیلی با بیان این مطلب افزود: استان تهران با صدور ۲۴۰۰۰۰ جلد شناسنامه و استان سمنان با صدور ۱۶۰۰۰ جلد شناسنامه به ترتیب بیشترین و کمترین شناسنامه مکانیزه را صادر کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ فراخوان و اجباری برای تعویض شناسنامه های قرمز رنگ قدیمی وجود ندارد و این شناسنامه ها همچنان دارای اعتبار هستند گفت: کسانی که به سن ۱۵ سال رسیده اند، افرادی که شناسنامه آنها مفقود شده یا اصلاح مشخصات داشته اند، هموطنانی که شناسنامه آنها مستعمل شده و نیز افرادی که شناسنامه آنها از درجه اعتبار ساقط شده است بایستی برای تعویض شناسنامه خود اقدام کنند.

مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور یادآور شده: هزینه تعویض شناسنامه برابر مصوبه سال ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی که به نام ثبت احوال به حساب خزانه وارد می شود مبلغ ۱۵ هزار تومان می باشد.

اسماعیلی افزود: افرادی که به سن ۱۵ سال می رسند در صورت اقدام برای تعویض شناسنامه ظرف یکسال ۱۰هزار تومان هزینه پرداخت می نمایند و اگر بعد از ۱۶سالگی اقدام نمایند باید ۵هزار تومان جریمه علاوه بر هزینه بپردازند.

وی همچنین هزینه صدور شناسنامه المثنی نوبت اول را ۲۰هزار تومان، المثنی دوم را ۴۰هزار تومان و المثنی سوم به بعد را ۱۰۰هزار تومان اعلام کرد.

مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: شناسنامه و کارت شناسایی ملی سند معرفی و هویت فرد و یک سند حاکمیتی است لذا افراد نمی توانند آن را ودیعه گرفته و یا به دیگران بعنوان ودیعه بسپارند در صورت انجام چنین کاری مجازاتهایی برای آن در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است: در حال حاضر به اقتضای ظرفیت صدور شناسنامه مکانیزه تعویض انجام می شود در صورتی که تناسب بین ارباب رجوع و پرسنل سازمان و امکانات ایجاد شود ظرفیت تولید افزایش خواهد یافت.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات