فرمانده انتظامی استان اصفهان از شناسایی ۲۳۰ سایت اینترنتی فروش داروهای غیرمجاز و دستگیری گردانندگان این سایت ها توسط کارآگاهان پلیس فتای این فرماندهی خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، سردار عبد الرضا آقاخانی با بیان این خبر اظهار کرد: یکی از برنامه های این پلیس در راستای مبارزه جدی و قاطعانه با مجرمان و اخلالگران در فضای سایبر، برخورد قانونی با سایت های فروش داروهای غیر مجاز و تقلبی است که در این زمینه طی ۹ ماهه امسال کارشناسان این پلیس موفق شدند تعداد ۲۳۰ وب سایت فعال در این زمینه را شناسایی کنند.

وی افزود: در این رابطه گردانندگان اصلی این سایت ها نیز در عملیات های ویژه پلیس فتا دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه های آنها ۱۳۰۰ قلم از داروها و تجهیزات پزشکی غیر مجاز و تقلبی کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: گردانندگان وب سایت های شناسایی شده در زمینه فروش داروهای غیر مجاز و تقلبی افزایش قد، افزایش و یا کاهش وزن و تجهیزات پزشکی تقلبی فعالیت می کردند و در این مدت توانسته بودند با جذب مشتری های خود مبالغ هنگفتی را به جیب بزنند.

وی بیان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل و با قرار صادره روانه زندان شدند.

آقاخانی، به کسانی که از طریق فضای سایبر اقدام به تبلیغ و فروش غیر قانونی دارو و تجهیزات پزشکی تقلبی کرده و سلامت مردم را با خطر مواجه می کنند هشدار داد و گفت: پلیس فتا به دقت فعالیت های مجرمانه را در اینترنت رصد می کند و در جهت تامین امنیت و آسایش کاربران فضاهای مجازی برخوردهای قانونی را با عاملان اخلال در این فضا بعمل می آورد.

وی همچنین به مردم نیز توصیه کرد، به تبلیغات فروش دارو و تجهیزات پزشکی در سایت های اینترنتی توجه نکنند زیرا بررسی ها نشان می دهد اکثر این وب سایت ها اقدام به فروش تجهیزات تقلبی پزشکی و داروئی غیر مجاز خطرناک کرده و بخشی از آنها نیز از این طریق کلاهبرداری کرده و وجوه مردم را بدون اینکه کالایی را به آنان تحویل دهند دریافت کرده و مشتریان هم که هیچ نشانی از آنها ندارند مجبورند برای همیشه قید پول خود را بزنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات