مدیرکل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه لازم است برای کنترل آلودگی هوا شاهد مشارکت های مردمی با دولت باشیم، گفت: برای هوای پاک منتظر باران نباشیم که این امر خود شعار هفته هوای پاک است.

به گزارش افکارنیوز ، محمد هادی حیدرزاده امروز در مراسم رونمایی از خودروی برقی (غدیر۱۱۰) که در محل سازمان محیط زیست برگزار شد با تاکید بر مشارکت های مردمی برای حفظ و حمایت از محیط زیست، اظهارداشت: هیچ دولتی نمی تواند بدون مشارکت های مردمی به اهداف خود برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه تعاملات مردم و تشکل ها با دولت ها عموماً به ۳ بخش تقسیم شود، اظهارداشت: در نگاه نخست تشکل ها فقط به دنبال بزرگنمایی مشکلات و معضلات هستند. این در حالی است که در رویکرد دوم تشکل ها و جامعه مدنی فقط برای حل معضلات با دولت همکاری می کنند.

وی اضافه کرد: در رویکرد سوم که حالت بهینه تری است و تلفیقی از رویکرد اول و دوم است تشکل ها و جامعه مدنی تلفیقی از دو رویکرد قبلی را اجرایی می کند.

وی بیان داشت: در بحث آلودگی هوا معتقدیم که در بسیاری از موارد تشکل ها باید مشکلات را بازگو کنند و حتی در مواردی همکاری داشته باشند که از جمله می توان به همکاری آنها در بحث معاینه فنی خودروها و عدم استفاده از خودروهای تک سرنشین اشاره کرد.

حیدرزاده با بیان اینکه ۸ سال دفاع مقدس و حماسه انتخابات نشانگر این است که مردم کشور ما مشارکت پذیر هستند، گفت: البته این امر مستلزم ایجاد ظرفیت های مشارکتی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه لازم است تمام سازمان ها و نهادها برای حفظ محیط زیست و ایجاد هوای پاک وظایف و تکالیف خود را انجام دهند، خاطرنشان کرد: برای هوای پاک نباید منتظر باران بود، این شعار هفته هوای پاک نیز است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات