رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به اینکه جایگاه پزشکی باید همانند جایگاه حکیمان باشد، گفت: این امر مستلزم قطع شدن ارتباط مالی میان بیمار و پزشک است.

به گزارش افکارنیوز ، حجت الاسلام و المسلمین محمدیان در مراسم تودیع و معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه جامعه پزشکان در ارتباط با مردم هستند، تصریح کرد: لازم است پزشکان در کنار تخصص هایشان از فضیلت های اخلاقی برخوردار باشند تا جایگاه پزشک در جامعه به جایگاه حکیم ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه حکیم کسی است که شاه کلیدهای اصلی زندگی را در اختیار دارد، اظهار کرد: لازمه این امر آن است که ارتباط مالی بین بیمار و پزشک با کمک بیمه ها قطع شود.

محمدیان با اشاره به اینکه مخاطب اعضای دانشگاه دانشجویان پزشکی هستند، خاطرنشان کرد: آماده کردن این افراد برای قبول مسئولیت بیشتر نه تنها وظیفه نهاد رهبری بلکه وظیفه همه اعضای دانشگاه است.

وی با تاکید بر اینکه نباید فارغ التحصیلان دانشگاه ها به گونه ای تربیت شوند که چهره ای کاریکاتوری داشته باشند، افزود: این به این معناست که نباید پزشکان تنها از نظر کارشناسی قوی شوند بلکه باید از نظر اخلاقی و توجه به مسائل کلان کشوری نیز رشد پیدا کنند.

به گفته رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، وظیفه دانشگاه صرفا محدود به فعالیت های آموزشی و پژوهشی نیست و لازم است دانشگاه به مباحث فرهنگی و اعتقادی دانشجویان نیز توجه داشته باشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه در حال حاضر بخشی از جامعه پزشکی به گونه ای عمل می کند که چهره نامطلوبی از نظام پزشکی به وجود می آورد، تصریح کرد: اکثر جامعه پزشکی با همان فرهنگ اخلاقی فعالیت می کنند اما اقلیتی این شرایط را ندارند. بنابراین وظیفه دانشگاه علوم پزشکی است که در این زمینه از وزارت بهداشت و نهادهای بالاتر مطالبه کمک کند و زیر ساخت هایی را برای بهبود شرایط به وجود آورد.

محمدیان افزود: این اقدامات باعث خواهد شد تا حاشیه های کوچک، خدمات عظیم جامعه پزشکی را زیر سوال نبرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها همچنین درباره بازگشت مجدد حجت الاسلام عیسوی به مقام نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: وی یکی از افرادی است که مجموعه دانشگاه او را به خوبی می شناسد و به این خاطر که پس از مدتها که از کار اجرایی دور بوده و به کار پژوهشی پرداخته است، بار دیگر این مسئولیت را پذیرفته از وی تشکر می کنم.

وی همچنین درباره وضعیت دانشگاه علوم پزشکی ایران و ریاست جدید آن گفت: از اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران بار دیگر در ریل فعالیت خود افتاده است خوشحالم و امیدوارم این تجربه تلخ هرگز بار دیگر در هیچ یک از دانشگاه های کشور اتفاق نیفتد و امیدوارم دانشگاه علوم پزشکی ایران در رقابت های میان دانشگاه ها همواره پیشرو بوده و رو به جلو حرکت کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات