رئیس پلیس فتای استان البرز از شناسایی و دستگیری فردی که با سرقت اطلاعات حساب بانکی همکارش اقدام به برداشت اینترنتی مبلغ هفت میلیون ریال وجه نقد کرده بود، خبر داد.

به گزارش افکارنیوز ، سرهنگ نیکنام با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت پرونده شکایت از دادسرای کرج مبنی بر برداشت غیر قانونی مبلغ هفت میلیون ریال از حساب بانکی یکی از شهروندان با توجه به اینکه کارت عابر بانک نزد خودش بوده و به فرد خاصی نیز مظنون نمی باشد بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

نیکنام افزود: با انجام تحقیقات فنی مشخص شد خریدهای انجام شده از حساب شاکی به صورت خرید شارژ تلفن بوده که پس از استعلام از پرینت حساب ها، مشخص شد که تمامی خریدها با یک شماره صورت گرفته است.

وی گفت: متهم به دنبال انجام تحقیات پلیسی و کارهای اطلاعاتی شناسایی و پس از احضار به پلیس فتا در بازجویی های ماموران به جرم خود مبنی بر سرقت مبلغ هفت میلیون ریال از حساب شاکی اعتراف کرده و اذعان داشت با توجه به اینکه با مالباخته همکار بوده رمز حساب بانکی وی را به دست آورده و از طریق برداشت اینترنتی اقدام به خالی کردن حساب او کرده است.

رئیس پلیس فتای استان البرز در پایان هشدار داد: به هیچ عنوان رمزهای بانکی را در اختیار دیگران قرار نداده و به طور متوالی آنها را تغییر دهید و از گذاشتن رمزهای از پیش گزیده و تکراری مانند شماره شناسنامه و تاریخ تولد که به راحتی در دسترس است جداً خودداری کنید و در صورتی که کارت شما مفقود یا به سرقت رفت سریعاً به بانک مربوطه اطلاع داده و رمزهای آن را تغییر دهید.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات