کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس و نخستین همایش راهبردهای مدیریتی محیط طبیعی لرستان، امروز در خرم آباد برگزار شد.

کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس ظهر امروز با حضور محمد تقی فرور عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و جمعی از مسئولان، اساتید و دوستداران محیط زیست لرستان در خرم آباد برگزار شد. مجید دریکوند دبیر اجرایی همایش با اشاره به اینکه کار اصلی همایش از شهریور ماه امسال شروع شده است، اظهار کرد: همایش ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس دنباله همایش حقوق محیط زیست است که سال گذشته برگزار شد.

وی بیان کرد: ازشهریور ماه امسال ۲۶ هزار بازدید از سایت همایش صورت گرفته است و بیش از ۳۱۵ مقاله علمی در دو بخش علمی و منطقه ای زاگرس به دبیرخانه همایش رسیده که از این مجموع ۱۵۷ مقاله پذیرش شده است.

وی افزود: لرستان برای نخستین بار همزمان یک همایش با کنفرانس برگزار می کند که راهبردهای مدیریتی محیط طبیعی با توجه به وقوع پدیده زوال بلوط و سلامت انسان ها و پدیده ریزگردها موضوعات اصلی این همایش را تشکیل داده بودند.

دبیر اجرایی کنفرانس ملی مخاطرات محیط زیست زاگرس گفت: همکاری بیشتر مسئولان و دستگاه های مختلف در زمینه فرهنگ سازی و حفاظت از منابع طبیعی لازم و وظیفه همه است.

وی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری محیط زیست مسئله درجه دو و تجملاتی نیست و اگر همگان به فرمایشات مقام معظم رهبری و اصل پنجاه قانون اساسی توجه کنند مشکلات ما در زمینه محیط زیست حل می شود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات