امام جمعه موقت خرم آباد:

امام جمعه موقت شهرستان خرم آباد در جمع نمازگزارن این شهرستان گفت: اصراف و مصرف گرایی پیامد های دیگر دارد از جمله، نیازکاذب انسان را تشدید می کند، شکاف و اختلاف طبقاتی را بیشتر می کند، احساس کمبود و محروم بودن در شخص را به وجود می آورد.

حجت السلام متقی نیا در خطبه های نماز جمعه این هفته خر م آباد در جمع نمازگزار این شهرستان بعد از دعوت مردم به تقوای الهی و پیروی از ولایت فقیه در مورد تفسیر قرآن در مورد اصراف اظهار کرد: اصراف و مصرف گرایی تاثیرات و و مضراتی زیادی در جامعه و خانواده دارد.

وی افزود: یکی از مهم ترین این تاثیر ات اثر بر جامعه و مسائل اجتماعی می باشد ودیگر اینکه اصراف در آخرت انسان نیز تاثیر منفی می گذارد چرا که ما در نوع مصرف نعمت های خداوند مسئول می باشیم و باید نعمت های خداوند را مصرف کنیم.

وی بیان کرد: مساله اصراف و مصرف گرایی تقریبا از اوایل قرن بیستم به وجود آمد و همچنان ادامه دارد و متاسفانه در این عصر نسبت به دورهای قبل مخرب تر و تاثیر گذار تر شده است.

وی با اشاره به این موضوع که اسلام دین اعتدال است گفت: ما باید از نعمت های خداوند قدر دان باشیم و از رفتار های ناهنجار و اصراف و مصرف گرایی پرهیز کنم.

وی افزود: مردم و دولت باید نگاه دقیق تر و کارشناسی تری نسبت به معقوله مصرف داشته باشند، چون اگر اصراف و مصرف گرایی کنترل نشود همه گیر میشود و در جامعه تبدیل به یک کار خوب می شود.

امام جمعه موقت شهرستان خرم آباد افزود: اصراف و مصرف گرایی پیامد های دیگر دارد از جمله، نیازکاذب انسان را تشدید می کند، شکاف و اختلاف طبقاتی را بیشتر می کند، احساس کمبود و محروم بودن در شخص را به وجود می آورد.

متقی نیا در ادامه سخنانش به سخن حضرت علی به سلمان فارس اشاره کرد، که ای سلمان در مسائل مالی خود را با بالا دست خود مقایسه نکن چون این کار سودی جز خود محروم بینی و کوچک بینی ندارد.

وی افزود: با توجه به مسائل روز کشور به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت ما باید به گفته امام خامنه ای و پیروی از ایشان خود و کشور را به سمت اقتصاد مقاومتی و تکیه بر درون پیش ببریم.

وی تصریح کرد: از راه های مقابل و حل مشکل اصراف و مصرف گرایی، درون گرایی و ترویج فرهنگ عفاف در خانواده و جامعه است، وی در ادامه به یکی از سخنان امام صادق در مورد اصراف اشاره کرد که اگر انسان به قناعت راضی باشد مالی که در اختیار دارد بهترین مال دنیاست و اگر قناعت نکنند اگر تمام ثروت دنیا را داشته باشد نمی تواند نفسش را راضی کند.

متقی نیا در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان خرم آباد افزود: سپاس خداوند رحمان و رحیم به خاطر تمام نعمت های که به ما داده از جمله نعمت ولایت فقیه و حقیقتا خودم و شما باید شکر گذار خداوند متعال به خاطرافتخار سربازی ولایت فقیه ا باشیم.

حجت السلام متقی نیا در ادامه سخنانش به گرامی داشت و یاد شهید محلاتی و سید شهید لرستان شهید سید نور الدین رحیمی اشاره کرد.

امام جمعه موقت شهرستان خر م آباد: در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان خرم آباد به مطالبات مردم از مسئولان که به صورت نظر سنجی جمع اوری شده یود اشاره کرد. از جمله این مطالبات مردم از مسئولان به مشخص شدن برنامه توسعه استان در ده سال آینده، نظافت عمومی شهر. نظارت بر قیمت ها و گران فروشی، ارتقاع امنیت جامعه و ادامه کلاس های در سی تا پایان سال تحصیلی و جلوگیری از تعطیلی زود هنگام مدارس و دانشگا ها اشاره کرد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات