مدیرکل ارشاد لرستان:

مدیرکل ارشاد لرستان گفت: هدف از تشکیل این شورا اطلاع رسانی دقیق به مردم است تا ارتباط مستمری بین مردم و مسئولان برقرار شود.

سید سعید شاهرخی شامگاه شنبه در نخستین جلسه شورای اطلاع رسانی لرستان، اظهار کرد: شورای اطلاع رسانی لرستان دارای چارت سازمانی تشکیل شده از معاون سیاسی استاندار، مدیرکل روابط عمومی، مدیرکل حوزه نظارتی، مدیرکل حوزه امنیتی، شهرداری، ارشاد، مدیریت بحران است.

وی افزود: هدف از تشکیل این شورا اطلاع رسانی دقیق به مردم است تا ارتباط مستمری بین مردم و مسئولان برقرار شود.

شاهرخی بیان کرد: قانون این شورا در استانداری و دبیری آن مدیرروابط عمومی استانداری است که در شهرستان ها در فرمانداری انجام می شود.

شاهرخی تصریح کرد: شفاف سازی برنامه ها از سیاست های دولت است که همه خدماتی که به مردم ارائه می شود باید در قالب این شورا اعلام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان اظهار کرد: باید روند اطلاع رسانی صحیح به مردم درست شود و با رصد کردن تمامی رسانه ها، مطبوعات و مراکز انتشار خبر از واقعیت های استان و کشور مطلع شویم.

شاهرخی تصریح کرد: یکی از کارهای این شورا این است که تمامی سایت ها را رصد کند و در برابر اخبار کذب و ناصحیح پاسخگویی به مردم داشته باشد و اطلاعات صحیح را در اختیار مردم قرار دهد.

حجت الاسلام علی اسماعیلیان مدیرکل ارشاد لرستان در ادامه این جلسه اظهار کرد: باید در حوزه مطبوعات سازماندهی انجام شود چراکه در دولت قبل برای صدور مجوز شاهد افزایش این نوع مجوز ها به هفته نامه، گاهنامه، وماهنامه بوده ایم.

وی افزود: ۲۰ درصد مطالب نشریات تولیدی است و ۸۰ درصد مطالب مطبوعات محلی از خبرگزاری ها گرفته می شود.

اسماعیلیان بیان کرد: بیشتر نشریات و خبرگزاری ها با مشکل بی پولی و مالی رو به رو هستند که در این زمینه باید چاره اندیشی کرد.

رضا سپهروند دبیر شورای اطلاع رسانی لرستان نیز در این جلسه اظهار کرد: رسانه های لرستان از طریق کارت شناسایی، گواهی از خبرگزاری و مطبوعات مربوطه باید ساماندهی شود تا کار شورای اطلاع رسانی دقیق تر صورت گیرد.

وی افزود: سایت هایی که دارای مجوز نیستند به دلیل اینکه امکان ایجاد فضای نا امن باید حذف شوند.

سپهروند تصریح کرد: یک کمیته جهت شناسایی و معرفی خبرنگاران به این شورا با مدیریت ارشاد اسلامی تشکیل می شود.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن کلیات، ساماندهی رسانه های مکتوب و مجازی در استان در اولویت قرار می گیرد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات