فرماندار بروجرد خبر داد:

فرماندار بروجرد گفت: متکدیان فصلی با فرا رسیدن نوروز و ورود مسافران شروع به کار می‌کنند و متکدیان وارداتی نیز در جریان ورود مسافران وارد بروجرد شده و اقدام به تکدی‌گری می کنند که باید این متکدیان در ایام نوروز سامان دهی شوند.

منوچهر فراقی ظهر امروز در جلسه ساماندهی متکدیان که در ساختمان فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: حضور متکدیان در سطح شهر بروجرد نمای شهر را زشت کرده به همین دلیل باید این متکدیان سامان دهی شوند. وی افزود: شهرستان بروجرد از جمله شهرستان هایی است که در مسیر عبور مسافران از شمال به جنوب و بالعکس می باشد به همین دلیل بسیاری از متکدیان این شهرستان در ایام نوروز فعالیت خود را شروع می کنند.

فرماندار بروجرد تصریح کرد: ریشه اصلی مفاسد اجتماعی و بروز جرم در جوانان بیکاری است و زمانی می توانیم این مشکل را برطرف کنیم که در سطح شهر برای همه اشتغال ایجاد کرده باشیم.

فراقی افزود: متکدیان خیابانی انواع متفاوتی دارند که بعض ها به متکدیان فصلی و بعضی به عنوان متکدیان وارداتی دست به تکدی گری می زنند، که متکدیان فصلی با فرا رسیدن نوروز و ورود مسافران دست به کار می شوند و متکدیان وارداتی متکدیانی هستند که در جریان ورود مسافران و با اشاره به اینکه بروجرد در مسیر شهرهای شمالی و جنوبی است وارد بروجرد شده و اقدام به تکدی گری می کنند.

وی گفت: این متکدیان با فرا رسیدن نوروز فعالیت خود را زیاد می کنند و در بعضی موارد اقدام به جیب بی و کیف قاپی هم می کنند که با دستگیری این افراد و ارجع به مراجع قضایی در صدد جمع آوری آن ها برآمده ایم.

فرماندار بروجرد با اشاره به نقش رسانه ها در جلوگیری از فعالیت متکدیان اظهار کرد: رسانه باید به گونه ای اطلاع رسانی کند که مسئولان برای از بین بردن این وضعیت با هم همکاری کنند.

فراقی افزود: مشکل اصلی جمع آوری متکدیان تهیه محلی برای نگهداری آنان می باشد که فرمانداری به تنهایی امکان تهیه مکانی برای اسکان متکدیان را ندارد و بهزیستی و شهرداری نیز باید در این امر با فرمانداری همکاری داشته باشند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات