مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در اولین روز کاری سال جدید با تبریک سال اقتصاد و فرهنگ گفت: تقارن سال ۹۳ با ایام شهادت بزرگ بانوی اسلام عطر محبت و ارادت به ساحت نورانی ائمه اطهار علیهم السلام را در مشام جانها آکنده می کند و پیوند ناگسستنی ایرانیان را با ائمه اطهار به منصه ظهور می رساند

دکتر گودرز کریمی فر ابراز امیدواری کرد سال جدید برای خانواده بزرگ فرهنگیان و دانش آموزان توام با موفقیت های روزافزون علمی و فرهنگی در عرصه های داخلی و خارجی باشد.

وی مقوله آموزش و فرهنگ را زیر بنای توسعه کشور خواند و گفت: در پرتو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، و استقرار نظامی براساس ارزش های فرهنگی ومعنوی، بار دیگر تفکر دینی به عنوان اندیشه ای امیدزا، حیات بخش ومترقی، در عرصه حیات انسان معاصر ظاهر شد.
دکتر کریمی فر خاطر نشان کرد: ضرورت دارد با تحقیقات دقیق، جامع و منسجم، پیرامون زیرساخت های فرهنگی و ضرورت پرداخت علمی وروزآمد به این امور، به فراخور شرایط کنونی و درخور این رستخیز عظیم پرداخته شود. وی ادامه داد: باید آسیب شناسی دقیقی در حوزۀ فرهنگ و اندیشه، به منظور تبیین ارائه ی صحیح فرهنگ و زدودن پیرایه های موهوم و موهون از ساحت آن، وصیانت از هویت فرهنگی و سلامت فکری اقشار تحصیل کرده و نسل نوجوان وجوان کشورصورت گیرد. مدیر کل آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری تحت عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی معرفی شده است، ضرورت دارد با تدبیر، عقلانیت و برنامه محوری به ترویج فرهنگ در کلیه سطوح جامعه به ویژه آموزش و پرورش پرداخته شود.

کریمی فر خاطر نشان کرد: همه باید نسبت به ارزش های فرهنگی احساس مسئولیت داشته باشند وی تاکید کرد: با روحیه همدلی و عزم ملی و مدیریت جهادی نسبت به تدوین شاخص های فرهنگی و راهکارهای عملیاتی برای دستیابی به این شاخص ها اقدام می کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: آنچه که در پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب وجود داشت، ضرورت عبرت از گذشته و نگاه به آینده، تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی و نگاه ویژه به مقوله های اقتصاد و فرهنگ بود که تلاش می کنیم زیرساخت های مناسب را برای تحقق منویات معظم له در آموزش و پرورش فراهم کنیم.

وی با اشاره سخنان ریاست محترم جمهوری گفت: آموزش و پرورش نهاد فرهنگی است که فصل مشترک میان حاکمیت و ملت است و باید نگاه مبتنی بر اعتدال در آن وجود داشته باشد

کریمی فر با اشاره به سخنی از پیام نوروزی وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: امید به آینده ای روشن در این سخن دکتر فانی وزیر فرهیخته و اندیشمند موج می زد که فرمودند" هر جا نومیدی هست، امید و هرجا سکونی هست، رویش جای آن را فراگیرد" و باز هم تاکید کردند: " وقتی پیام پر طراوت اعتدال را بر گونه ی جان احساس کردم، مربیان و معلمانی اندیشیدم که امید را در دل نسلی که به نومیدی می گرایید زنده کرد" لذا آموزش و پرورش لرستان با رویکرد تدبیر و امید به سمت حاکمیت مدیریت اخلاقی، برنامه محوری و عقلانیت پیش می رود.

وی اشاره کرد: با آرامش و همدلی فضای نشاط و پویایی را در آموزش و پرورش ایجاد می کنیم

وی با اشاره به استمرار فعالیت اتاق فکرو ایده پردازی و جلسات خلاقیت، نوآوری و شکوفایی گفت: کیفیت محتوای برنامه های آموزش و پرورش ملاک اصلی مدیران است

کریمی فر در پایان با اشاره به سیاست های چهارگانه مقام عالی وزارت جناب آقای دکتر فانی گفت: تلاش در جهت حرکت بر مدار این برنامه ها و ارتقاء جایگاه استان مهمترین راهبرد آموزش و پرورش لرستان خواهد بود

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات