بیانیه

در پی اقدام نا بجای عوامل شهرداری در بی حرمتی به کتیبه ها و پرچم های عزای فاطمی و جمع آوری سیاهپوشی های مردمی نصب شده در سطح شهر، جمعی از هیئات و عزاداران فاطمی به شدت این عمل نا بخردانه را محکوم نموده و بدین وسیله مطالبه خود را به شهردار و شورای شهر خرم آباد اعلام می داریم

آقای شهردار: طبق اطلاعات موثق این اقدام با دستور شخص شما صورت گرفته که اگر صحت داشته باشد، باید فاتحه شهرداری خرم آباد را مثل همیشه خواند و اگر هم شما دستور نداده اید و عوامل شهرداری سر خود اقدام کرده اند که عذر بدتر از گناه است و نشان از بی سر و سامانی و بی نظمی در دستگاه تحت امر شما را می رساند، در هر صورت در اسرع وقت باید عوامل این اقدام برخورد در شان شده و نسبت به تاثری که در قلب محبین اهل بیت (ع) پیش آمده عذر خواهی کرده و از حضرت حق طلب استغفار نمایند.
آقای شهردار در همه ی شهر ها وظیفه فضاسازی شهر بر اساس مناسبت های مذهبی و انقلابی بر عهده شهرداری است. جای بسی تعجب است که شهرداری خرم آباد که خود را نسبت به این امور مسئول نمی داند چگونه به خود اجازه می دهد تا اقدامی را که با هزینه مردمی و نذورات مخلصانه و بدون نام و نشان صورت گرفته را این گونه مورد بی احترامی قرار دهد.
آقای شهردار شما را متذکر می شویم به تدابیر ولی امر مسلمین که به عوامل شورای شهر و شهرداری فرمودند: اگر نیروی مومن خودجوش، خود رو و علاقه مند به کار فرهنگی دیدید، رهایشان نکنید. جوان هایی هستند که در گروه های پنج یا ده نفری، تشکلی را به خود داده اند و در مسجد یا مراکز فرهنگی کاری فرهنگی را شروع کرده اند… شما هم اگر مطلع شدید که چنین نیرو های خودجوشی در مسجدی، در محله ای در گوشه ای هستند خودتان را به آنها برسانید و زیر پر و بالشان را بگیرید… به آنها میدان بدهید تا در سایه امکانات شهرداری، بتوانند کار کنند. به آنها یاری دهید و از استعداد هایشان استفاده کنید: به خصوص توجهتان را معطوف به محلات فقیر نشین و دور از امکانات کنید. رهبر انقلاب یکی از وظایف اصلی شهرداری و شورای شهر را برنامه ریزی فرهنگی و بستر سازی اقدامات فرهنگی می دانند. شما و شورای محترم شهر باید پاسخگو باشند با این همه دغدغه که رهبری معظم دارند و با این همه معظلات و مشکلات فرهنگی بگویند برای فرهنگ و دین مردم چه کرده ایید؟
برای ترویج فرهنگ دینی و انقلابی و تعمیق بخشی به آن چه کرده اید؟
چقدر از نام و یاد علما و شهدا در نام گذاری و زیبا سازی های شهری استفاده کرده اید؟ چقدر به اقدامات مردمی و خودجوش بها داده اید؟ برای مناطق محروم و آسیب پذیر چه برنامه ای داشته اید و دارید؟

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات