امام جمعه رومشکان:

امام جمعه رومشکان گفت: دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری در بحث های اقتصاد و فرهنگ بوده است و اهداف اقتصاد مقاومتی فقط با پیروی از فرامین مقام معظم رهبری تحقق می یابد.

به گزارش لرستان خبر از رومشکان، حجت الاسلام علی اکبر جمیاری امروز در خطبه های نماز جمعه رومشکان پس از دعوت مردم به تقوای الهی و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: حضرت زهرا (س) یکی از مصادیق اطاعت خدا و رسولش بود و نام و فرهنگ زهرا به این دلیل ماندگار است که زهرا مطیع خدا بوده و از رسولش اطاعت می کرده است.

وی با اشاره به حکمتی از بحار الانوار در شأن حضرت زهرا (س) افزود: روزی سلمان به منزل زهرا (س) رفت و دید که دارد حسین (ع) را آرامش می دهد و آسیاب خودش می گردد از رسول خدا سوال کرد علت چیست! ؟ ایشان فرمودند: به خاطر این است که جبرئیل به دستور خداوند خدمتکار زهراست.

حجت الاسلام جمیاری تصریح کرد: از دیگر ویژگی های حضرت زهرا (س) حق گویی زهراست که در قالب خطبه های ایشان که مهمترین آن ها خطبه فدکیه است نمایان است.

امام جمعه رومشکان بیان کرد: در سال هفتم هجری که بعد از جنگ خیبر به دستور خداوند فدک را به حضرت فاطمه (س) دادند ولی بعدا آن را غصب کردند که حضرت فاطمه (س) در این باره به ایراد خطبه ای سیاسی- اعتقادی- اجتماعی و اعتقادی پرداختند.

وی افزود: این خطبه عفت و حجاب زنان و پیروی از ولایت و حفظ وحدت را شامل می شود.

حجت الاسلام جمیاری گفت: اگر کسی بخواهد به علم زندگی و علم اقتصاد و علم سیاست و مدیریت خانواده برسیم در سایه تقوای الهی مقدوراست.

وی با بیان مناسبت های هفته آینده اظهار کرد: دوشنبه ۱۸فروردین بازگشت امام در سال ۱۳۴۲از زندان قیطریه تهران به قم است که راه ایشان راه روشنگری برای ما و پیروی از رهبری و وظیفه ماست.

حجت الاسلام جمیاری تصریح کرد: در این هفته مناسبت های زیادی از جمله روز جهانی بهداشت، شهادت آیت الله سیدمحمد باقر صدر و خواهرش و شهادت سپهبد صیاد شیرازی و روز ملی فناوری هسته ای وجود دارد.

امام جمعه رومشکان در بعد سیاسی خطبه های خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: دغدغه اصلی مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد و فرهنگ بود که ما باید فرمان های ایشان را سر لوحه ی کار خود قرار دهیم.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی خودکفایی و رهائی از وابستگی همه جانبه از غرب و این در صورتی محقق می شود که فرامین مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

حجت الاسلام جمیاری در مورد روابط خارجی پارلمانی اروپا با ایران گفت: این قطعنامه یک قطعنامه ضد ایرانی است، چون تاثیر ایران در جهان غیر قابل انکار است.

امام جمعه رومشکان اظهار کرد: ایران اسلامی در طی ۳۵سال گذشته مسیر پانصد ساله را طی کرده است و توانسته است جهان اسلام را متحول کند واتحادیه اروپا نیز به همین دلیل ازایران وحشت دارد وبه دنبال دفتر نمایندگی برای اپوزیسیون در ایران است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات