رئیس هلال احمر بروجرد خبرداد

رئیس هلال احمر بروجرد گفت: سازمان هلال احمر بروجرد در ایام نوروز آمادگی لازم برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی داشته و بر اساس آمار دریافتی تعداد تصادفات در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش لرستان خبر از بروجرد، محمد کرمی امروز در جمع خبرنگاران در بروجرد به ارائه گزارشی از فعالیت های هلال احمر در نوروز پرداخت و اظهار کرد: فعالیت در پایگاه های امداد جاده ای حوزه شهرستان بروجرد در سه محور بروجرد- اراک- زالیان، بروجرد- همدان- اشترینان و بروجرد- خرم آباد- سلمان انجام شد که با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در جمعیت هلال احمر کل کشور، تصادفات گزارش شده از سوی نیروهای این جمعیت در شهرستان بروجرد، نسبت به سال های گذشته آمار کاهشی را نشان می دهد.

وی افزود: در تعطیلات نوروز در این محورها ۶ فقره تصادف گزارش شده است که این تصادفات ۷ مصدوم داشت که ۲ نفر از مصدومان به مراکز درمانی شهرستان بروجرد انتقال داده شدند.

کرمی تصریح کرد: اسکان اضطراری ۲۴۸ نفر و تحویل ۲۴۸ بسته مواد غذایی به این مسافران، رها سازی ۱۰ خودرو توسط ست نجات، استقرار هلی کوپتر در پایگاه زالیان و ارائه خدمات درمانی به ۷۰۹ مسافر از دیگر خدمات هلال احمر بروجرد در ایام نوروز بوده است.

رئیس هلال احر بروجرد اظهار کرد: در ورودی این شهرستان و در میادین آیت الله بروجردی و زائران کربلا با استقرار دو کانکس راهنمای مسافران نوروزی، جوانان جمعیت هلال احمر به ارائه خدمات به مسافران از قبیل راهنمای مسافران و گردشگران، توزیع نقشه، بروشور پرداختند.

کرمی افزود: در این طرح که با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بروجرد از ۲۷ اسفند ماه ۹۲ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۹۳ ادامه داشت، در مجموع حدود ۲۳ هزار نقشه، ویژه نامه ستاد اقامه نماز شهرستان بروجرد، بروشور، سی دی، کتابچه و دیگر محصولات فرهنگی در بین مسافران نوروزی توزیع شد.

وی گفت: برپایی خیمه نماز با حضور روحانی به منظور پاسخگویی به سوالات شرعی و امور فرهنگی، ایستگاه سلامت، ایستگاه فضاهای دوست دار کودک، بازی های امدادی و دعای سفر از دیگر برنامه های جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان بروجرد بود.

کرمی بیان کرد: هلال احمر بروجرد با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان در امام زاده جعفر (ع) برای خدمت رسانی به زائران و استقرار امدادگر برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی در محوطه این امامزاده اقدام کرده است.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات