مدیرکل آموزش و پرورش لرستان:

باید فرهنگ اعتدال در گفتار و کردار ما با توجه به سیره علوی و فاطمی تجلی پیدا کند و سیره و روش پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) بهترین الگو برای معاونین پرورشی است.

گودرز کریمی فر امروز در جمع معاونان پرورشی مناطق و شهرستان های لرستان، اظهار کرد: در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری تحت عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است باید تلاش کرد تا منویات ایشان را تحقق بخشید. وی افزود: همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند فرهنگ از اقتصاد مهم تر است چرا که، فرهنگ اساس و زیر بنای توسعه همه جانبه کشور است و رمز موفقیت و پیشرفت در هر عرصه ای منوط به بستر سازی مناسب فرهنگی است.

کریمی فر تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام تلاش می کنند تصویر نادرستی از اسلام را به نمایش بگذارند و در عرصه فرهنگی جنگ تمام عیاری را بر علیه اعتقادات و باورهای نسل جوان ما به راه انداخته اند رسالت و مسئولیت معاونان پرورشی و نیروهای فرهنگی مضاعف می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به سیاست مقام عالی وزارت درباره توسعه فرایند پرورشی افزود: تربیت و امور پرورشی مسئله ای فرایندی است و باید با عزم ملی و با مشارکت و همدلی عمومی در نظر گرفته شود.

وی جزیره ای فکر کردن و کار کردن را به نفع تعلیم و تربیت ندانست و اضافه کرد: باید فرهنگ اعتدال در گفتار و کردار ما با توجه به سیره علوی و فاطمی تجلی پیدا کند و سیره و روش پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) بهترین الگو برای معاونین پرورشی است.

کریمی فر گفت: اخلاق مداری، پرهیز از خشونت و بداخلاقی، مثبت اندیشی، توسعه و تعمیق باور های اعتقادی، توسعه فرهنگ نماز و پرورش استعداد های نهفته دانش آموزان از جمله اموری است که باید با ظرافت و دقت مورد توجه قرار گیرند.

کریمی فر شعار زدگی و توجه به کمیت گرایی را آفت حوزه پرورشی دانست و گفت: باید نظارت ها را در حوزه فرهنگی هنری و اقامه نماز تقویت کرد و در برگزاری نماز های جماعت جدیت به خرج داد تا دانش آموزان با میل و رغبت در این برنامه مشارکت کنند.

وی بهسازی و پاکسازی نمازخانه ها را در رغبت و توجه دانش آموزان به اقامه نماز مهم بر شمرد و گفت: باید تصویر مطلوبی از مسائل دینی به نمایش گذاشته شود و از افراط و تفریط جلوگیری شود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات