نماینده مردم خرم آباد

نماینده مردم خرم آباد گفت: دولت باید اعتبارات ناشی از افزایش قیمت ها را در جهتی مصرف کند که باعث رفاه جامعه شود. پرداخت یارانه نقدی به هیچ وجه باعث رفاه اجتماعی نمی شود.

به گزارش آسوبان و به نقل سفیر افلاک، ایرج عبدی گفت: بحث اشتغال یکی از مشکلات اساسی کشور به خصوص در مناطق محروم است که به مشکلی جدی و آزار دهنده در کشور تبدیل شده است.

وی گفت: ماحصل افزایش جمعیتی که بعد از انقلاب با آن روبه بودیم الان به شکل بیکاری وارد بازار شده است از طرفی دانشگاه ها نیز شکل بیکاری را عوض کرده اند و جوانان تحصیل کرده بیکار بسیار فراوان شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: افزایش میکانگین سن ازدواج و مهاجرت از کشور نیز به مشکلات و گرفتاری ها دامن زده است.

عبدی ناکارآمدی در مدیریت را عامل ایجاد بسیاری از مشکلات دانست و افزود: یکی از مشکلات مهم کشور ناتوانی در مدیریت های کلان و ناکارآمدی در آن بخش است که باعث ایجاد گرفتاری های فراوان در کشور شده است.

نماینده مردم خرم آباد با اشاره به پیر شدن جمعیت کشور نیز گفت: جمعیت کشور به سمت پیر شدن در حال پیش روی است و این جمعیت نیاز به مراقبت دارد. با شیوه هایی مانند بیمه همگانی شامل، بیمه مستمری، از کار افتادگی و بازنشستگی می توان این مشکل را حل کرد که متاسفانه در حالی که قانون به صراحت درباره آن سخن گفته است هنوز در کشور اجرا نشده است. این بیمه ها باعث جلوگیری از فقر می شود.

شدن بیمه همگانی باعث رفاه در جامعه می شود

وی با تاکید بر اینکه بیمه همگانی باعث رفاه در جامعه می شود افزود: فرگیر شدن بیمه همگانی باعث رفاه در جامعه می شود. به دولت پیشنهاد داده ایم به جای پرداخت یارانه نقدی به همه، سرمایه را برای خدمات اجتماعی مصرف کند تا اثر بخش باشد و تنها یارانه به نیازمندان تعلق گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص مسئله تولید در کشور نیز گفت: مسئله تولید در کشور باعث افزایش ثروت در جامعه می شود. باید جریان سرمایه را به سمت تولید ببریم نه اینکه بگوییم ۱۰ هزار میلیارد مشکل تولید را حل می کند.

سرمایه ها باید از بانک ها خارج شود و به سمت تولید برود.

عبدی با اشاره به بیمه همگانی نیز اظهار کرد: جوانان بیکار بسیاری در کشور وجود دارد که به دنبال کار هستند که دو هزار میلیارد برای بیمه آن ها در نظر گرفته شده است.

پرداخت یارانه نقدی باعث رفاه اجتماعی نمی شود

نماینده مردم خرم آباد گفت: دولت باید اعتبارات ناشی از افزایش قیمت ها را در جهتی مصرف کند که باعث رفاه جامعه شود پرداخت یارانه نقدی به هیچ وجه باعث رفاه اجتماعی نمی شود.

پرداخت یارانه نقدی به همه مردم یک اقدام غیرقانونی از سوی دولت بود

عبدی پرداخت یارانه نقدی به همه مردم را یک اقدام خلاف قانون دانست و افزود: پرداخت نقدی یارانه به همه مردم یک اقدام غیر قانونی بود که توسط دولت قبل انجام شد. در سال جاری دولت مکلف است که سقفی رابرای پرداخت یارانه نقدی در نظر بگیرد. دولت باید طبق قانون تنها به افراد نیازمند یارانه نقدی بدهد و یارانه افرادی که سطح درآمد بالایی دارند را حذف کند.

از دریافت یارانه در فاز دوم انصراف داده ام

عبدی در پاسخ به سوال خبرنگار سفیرافلاک مبنی بر اینکه تاکنون یارانه دریافت کرده ای گفت: در زمان فاز اول به خاطر همگانی بودن ثبت نام برای دریافت یارانه من نیز ثبت نام کردم اما مبلغ یارانه را با مقداری از حقوق خود به افراد نیازمند که می شناختم می دادم اما اکنون در فاز دوم انصراف داده ام

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات