نماینده مردم خرم آباد

ایرج عبدی طی نامه ای از دکتر حسن روحانی درخواست نمود:

دکتر ایرج عبدی طی نامه ای از رییس جمهمور درخواست نمود با توجه به لایحه بودجه ۹۳ دولت و تصویب مجلس مبنی بر اختصاص ده هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها جهت حمایت از تولید، با توجه به اینکه تامین این اعتبار از محل هدفمندی است که از محل سرانه مردم تأمین می گردد این مبلغ که به صورت حق الناس بوده، برای تخصیص عادلانه بهترین روش تخصیص این منابع بر اساس آمار جمعیتی و محرومیت استانها است.

لازم به ذکر است روشهای مختلفی در چند روز گذشته جهت توزیع یارانه حمایت از تولید توسط مسئولین اعلام شده است. فعالان صنعتی نیز از طراحی دو کانال حمایتی برای بخش تولید خبر می دهند. بر این اساس در روش اول پیش بینی شده که هزینه انرژی کل واحدهای صنعتی محاسبه و یارانه این بخش به صورت مستقیم بر اساس قبوض مصرفی آنها تقسیم بندی شود. در روش دوم نیز همانند فاز اول هدفمندی یارانه ها واحدهای صنعتی انرژی بر به ۲۵ رشته تقسیم شده و تسهیلاتی برای پرداخت هزینه های انرژی، به آنها اعطا می شود.

آنچه مسلم است یارانه حمایت از تولید که قرار است به چهار بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و حمل و نقل اختصاص یابد بایستی با اولویت محرومیت زدایی این چهار حوزه در استانهای محروم باشد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات